Number of visitors:


Optimized for browser:

Locations of visitors to this page

The meeting of a crazies 2011

Reportáž sestavil: © Tomáš Randýsek

(photo © Tomas Randysek)

Sychravé podzimní počasí se již pomalu stává tradicí na každoročním Srazu bláznů na zahradním kolejišti v brněnských Řečkovicích. Výhodou jsou však určitě "oblaka" zkondenzované páry, která se valí z komínů, válců a píšťal parních lokomotiv, což ocení zejména fotografové. Komu byla zima, mohl využít občerstvení na terase. Neřidiči mohli ochutnat i něco ostřejšího pro zahřátí.
Hlavním prvkem v kolejišti byl letos nový ocelový příhradový most s délkou 8 metrů z produkce firmy ASY model. Most je usazený na čtyřech pískovcových pilířích a klene se za jezírkem mezi stanicemi Potůčkov a Susch. Z pohledu návštěvníků je most vzhledem ke svažujícímu se terénu zahrady trochu ukryt za jezírkem a vzrostlými kmeny stromů, takže na první pohled tolik nevyniká. Most se ukáže v celé své kráse z druhé strany, která je však běžným návštěvníkům nepřístupná. Díky novému mostu a nově položené obloukové výhybce mohla být také prodloužena délka kolejí ve stanici Susch. Nově byl ještě postaven tunel za stanicí Susch směrem ke stanici Zababov.
Osobní vlaky RhB, které jezdily podle speciálně připraveného grafikonu, se střídaly s živými parními lokomotivami. Provoz zajišťovali zejména mladí strojvedoucí. Mezi parními lokomotivami se ukázaly již známé stoje Jirky Kůta a Pavla Uhlíře.



Martin nachystal desetiminutový grafikon pro pět souprav, takže se tentokrát jezdilo podle jízdního řádu. Poznání trati a ranní příprava nesměla chybět:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)



Pan domácí musel chvíli uklidňovat papouška Vendelína.
Ten byl z množství neznámých tváří trošku nervózní:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)



Pan Chudoba, hlavní konstruktér a stavitel nového mostu, si prohlíží svůj výtvor:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Navzdory nepříznivému počasí se dostavil značný počet zájemců o provoz zahradní železnice:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Martin zajišťoval po celý den servis pro zúčastněné modeláře:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Jirka Kůt při přípravě modelů na nádraží "Terasy":

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)



Diskuzní skupinky - nedílná součást podobných modelářských setkání:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

Někdy je najít dobrou pozici
pro snímek docela náročné.
(foto © Jiří Polák)



Podzimní počasí skoro jako aprílové. Chvíli sluníčko, chvíli déšť, chvíli dokonce kroupy.
Ale zima byla již od rána. Zkrátka, akce jen pro otužilé. Ještě že se podávaly nápoje na zahřátí:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Hlavní novinka letošního srazu - 8-mi metrový příhradový most, položený na čtyřech pískovcových pilířích, budil zájem a obdiv všech návštěvníků:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Jubilejní "Albula Express" na své okružní cestě:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Dieselová záloha byla připravena, vzhledem k deštivému počasí,
jako přípřež pro tahání vlaků na spirálovém viaduktu:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Parní lokomotiva "Heidi":

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Parní lokomotiva 99 5603:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Setkání dvou trakcí.
(foto © Tomáš Randýsek)



A zase ten déšť:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Parní lokomotiva "Liselotte":

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Na mostě.
(foto © Tomáš Randýsek)



Regionální express:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



"Albula Express" na novém mostě:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Ovládání modelů.
(foto © Tomáš Randýsek)

Echt dampf lokomotive?
(foto © Tomáš Randýsek)



A ještě pár večerních fotek:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Večer ještě členové klubu chvíli poseděli v teple rodinného domu Šilerových. Stoly se prohýbaly samými dobrotami. Saša nás neustále zásobovala nějakými pochutinami, Roman nás zase zásoboval dobrým vínem. Děkujeme organizátorům akce za příjemně strávený den.


Reportáže z předchozích ročníků:

Sraz bláznů 2010

Sraz bláznů 2009

Sraz bláznů 2008


Up