|
17. halový parní sraz
Karlsruhe, 11. - 13. 01. 2013
|
Messe Karlsruhe.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Na začátku nového roku se již tradičně zúčastňujeme mezinárodního parního srazu
v německém Karlsruhe a nebylo tomu jinak ani v tom roce letošním. A tak jsme opět
sbalili naše malé parní lokomotivy, k tomu pár vagonů, nějaké to nářadí a hurá na
cestu. Z Brna nás vyráželo celkem osm, druhá pětičlenná skupina vyjížděla z Prahy.
Na výstaviště jsme dorazili tentokrát již brzy odpoledne, takže jsme se v klidu
zaregistrovali a nachystali všechny modely. Přivítání ze strany organizátorů i
spolujezdících modelářských kolegů bylo srdečné, už se za těch pár let přece jen
známe a ono se to osazenstvo zas tak moc nemění. Avizované vybírání poplatků od
zúčastněných modelářů se nekonalo, ale vystavujících na první pohled zase o něco
ubylo.
Podstatnou změnou bylo celkem výrazné zmenšení našeho kolejiště, o kterém jsme byli
s předstihem informováni. Jeho provoz zajišťovalo tentokrát přímo výstaviště.
Byly na něm použity nám dobře známé výhybky od firmy Thiel s nejmenším poloměrem
R3, takže průjezd přes ně byl komfortnější. Ovládání většiny výhybek probíhalo u
každého zhlaví přes dotykový displej malého tabletu. Daly se přestavovat jednotlivé
výhybky nebo přímo stavět celé vlakové cesty. To byla také novinka, ještě ne zcela
vychytaná, protože konkrétně u našeho nádraží musel být tento automatický systém
po několika hodinách vypnut a my jsme se vrátili k ručnímu přestavování. Hlavním
nedostatkem byla pouze jedna průjezdná traťová kolej a také striktně přidělené koleje
roztápěcí. Na trati byla sice dvě nádraží pro odstavení vlaků, ale v případě neplánovaného
zastavení na jiném místě nebo při jízdách pomalejších modelů nebylo možné přejet
na jinou kolej, tak jako v minulosti a zákonitě se pak tvořily fronty. Vždy jsme
se však mezi sebou nějak domluvili. Kolejiště se místy tvářilo jako modulové, koleje
zde byly vysypány štěrkem, zelený filc imitoval trávu a byly zde také umístěny další
dekorační prvky. Takže se v těchto partiích daly pořídit docela pěkné fotky.
Ale celkový dojem z účasti na Echtdampf-Hallentreffen byl, alespoň pro mne, velice
pozitivní. A ostatní jsou snad téhož názoru. Člověk si po tři dny zajezdí v teple
haly, poklábosí s ostatními, oběhne nějaké ty stánky. Jak vtipně poznamenal Karel:
"Musím se jít zase odstresovat!" a za chvíli přišel s taškou věcí zakoupených u
RC Machines. A to po nás ještě chtěl, abychom ho pořádně vystresovali i následující
den. Také se zde potkáte s modeláři z jiných klubů, většina z nich se k nám již
sama hlásí. Každého zajímá, jak pokračujeme se stavbou, kdy bude ta další olympiáda,
kdy k nim zase my přijedeme na jejich provozní den. Naše parková dráha se dostává
pomalu, ale jistě do podvědomí a plánovacích kalendářů zahraničních klubů a spolků.
Takže naše účast určitě přinesla a ještě přinese ovoce, v podobě zvýšení návštěvnosti
naší parkové dráhy, zejména v souvislosti s účastí atraktivních zahraničních modelů
na 2. Parní Olympii.
|
Informace u vstupu.
(foto © Martin Šiler) |
Pohled do haly č. 1.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Pohled do haly č. 1.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Pohled do komerční části haly.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Část našeho kolejiště.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Naše odstavné nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Odstavné koleje byly jmenovitě vyhrazeny pro jednotlivé modeláře.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Zde je naše zázemí.
(foto © Jana Uhlířová) |
Osvěta mezi modeláři je nutná.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Pokrok nelze zastavit. Elektronické ovládání zhlaví jednotlivých nádraží se provádělo
přes dotykový displej tabletu neboli jak si skoro hned všimnul Roman:
"Tam Ti só takový vobrazovečky, na který ťukáš a vono Ti to háže veksle."
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Hádejte, kdo vyjel první? No samozřejmě Jirka se svým modelem rhétské "Heidi":
|
Plnění plynem.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Seřízení stroje před jízdou.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Regulace plynového hořáku.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
To by ani nebyli Uhlířovi, kdyby nepřekvapili něčím novým. Nový robotický člen
našeho klubu a systém FPV FatShark 5.8 Ghz pro letecké modeláře převedený na sledování
jízdy modelu parní lokomotivy. Dotyčný strojvedoucí může sedět třeba v klidu u stolu
a pomocí instalované pohyblivé kamery sledovat přes speciální brýle, co se děje
na trati. A když se k tomu náhodou nachomýtnete, můžete se současně dívat i přes
displej notebooku. Má to však jednu nevýhodu. Strojvedoucí nutně potřebuje pomocníka,
který hopsá kolem lokomotivy, doplňuje vodu a upravuje výkon hořáku. Teď jen záleží,
na které straně se ocitnete.
|
Nový robotický člen našeho klubu - Velký bratr se už dívá.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Ladění systému zabere trochu času, ale stojí to za to.
Zda tam ale kluci něco vidí, to fakt nepoznáte.
(foto © Tomáš Randýsek, Jana Uhlířová)
|
Na monitoru to však poznáte hned - vidím nebo nevidím. V tomto případě vyhrává první varianta.
A Karel to všechno sleduje s doutníkem v ruce.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
I ostatní si to rádi vyzkoušeli. Když však máte brýle na očích, musíte ovládat RC soupravu zpaměti.
Pohybem hlavy ovládáte kameru, takže jakým směrem otáčíte hlavou, tam se v podstatě díváte z lokomotivy.
(foto © Tomáš Randýsek, Jana Uhlířová)
|
"Tady se něco hýbe!"
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Aby toho nebylo málo, udělal Pavel ještě model našeho pětkového lavicového vagonu
a na něj posadil další dva nové plyšáky - jak jinak.
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
Příprava na odjezd.
(foto © Jana Uhlířová) |
"Co to slyším?"
(foto © Tomáš Randýsek) |
Odjezd ze stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Na trati.
(foto © Jana Uhlířová)
|
Role pomocníka zbyla na Pavla.
(foto © Martin Šiler, Tomáš Randýsek)
|
Premiérovou jízdu je nutné zapít.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
A do třetice - Jura přivezl nový model berlínské šaliny v měřítku 1:24, který trochu předělal,
aby připomínal naši brněnskou "desítku". Loni si ho koupil právě zde v Karlsruhe.
|
Předělaná, teď už brněnská šalina.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Těsně před premiérovou jízdou.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Pózování pro fotografy.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Fotograf v akci.
(foto © Tomáš Randýsek) |
"Tak jsme to zvládli dobře."
(foto © Tomáš Randýsek)
|
"Já chci taky takovou."
(foto © Martin Šiler)
|
Hromadné přípravy lokomotiv před odjezdem na trať.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Lokomotiva 99 4701 z depa Křenovice:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Parní šalina Henriette z depa Řečkovice:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Roman Šiler) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Roman Šiler)
|
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
Doplňování vody během jízdy.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Lokomotiva U37.002 z depa Košíkov:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Lokomotiva 99 4651 z depa Rosice u Brna:
|
Před jízdou na odstavném nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Lokomotiva Climax z depa Soběšice:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Lokomotiva Shay z depa Soběšice:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Lokomotivy Emma a Slatina při společné jízdě:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Lokomotiva Liselotte z depa Košíkov:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Lokomotiva Petrov z depa Křenovice:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
"Ranní medicína! Kdo si dá?"
(foto © Jiří Sajbrt) |
"Mňam, mňam - ta píše!"
(foto © Jiří Sajbrt) |
"Jsem Tinky Winky - ještě, ještě! Jirku ten panák nějak rozveselil.
(foto © Jiří Sajbrt)
|
"Tak kdo koho vlastně fotí?"
(foto © Tomáš Randýsek) |
"Máš tu vánočku moc dobrou. A čím že to ten Karel upravoval její spodek? Rozbruškou?" No je toto vůbec možný?!"
(foto © Tomáš Randýsek) |
"Hele, už jsme zase v záběru."
(foto © Tomáš Randýsek)
|
"Pozor, neutrhni ji hlavičku!"
(foto © Jana Uhlířová) |
"Už se nemrač, skočíme na kafe."
(foto © Jana Uhlířová) |
"No, moc se jí přes tu výhybku nechce."
(foto © Jiří Polák)
|
"Tady se Ti trochu loupe barva."
(foto © Tomáš Randýsek) |
"Ta má ale žízeň!"
(foto © Roman Šiler) |
"Hezky se posaď a nezlob, za chvíli už pojedeme."
(foto © Martin Šiler)
|
"To je ale fronta! Kdo to má pořád držet pod tlakem?"
(foto © Tomáš Randýsek) |
"Je tohle vůbec možný? On si u toho i telefonuje!"
(foto © Tomáš Randýsek) |
"A pak se nemají dělat fronty."
(foto © Martin Šiler)
|
"Oheň a pára musí zvítězit nad lží a nenávistí! Ať zhynu jestli ustoupím!"
(foto © Tomáš Randýsek) |
Navštívili nás kamarádi z Hradce a Skalska.
(foto © Martin Šiler) |
"Cvak!"
(foto © Martin Šiler)
|
"Co mi to tam chrastí?"
(foto © Martin Šiler) |
"Už se nemračím, už se směju."
(foto © Martin Šiler) |
"Jejda, nějak to vyskočilo."
(foto © Martin Šiler)
|
Stále dobrá nálada.
(foto © Jana Uhlířová) |
"Ta se povedla, co?"
(foto © Jana Uhlířová)
|
"To musíš tím drátkem pěkně prošťouchnout. Jen se ale trefit!"
(foto © Pavel Uhlíř) |
"Neboj, řekl jsem ví Bůh."
(foto © Pavel Uhlíř) |
"Ty Karle, je to opravdu pára?"
(foto © Pavel Uhlíř)
|
"Trošku mě to zmohlo."
(foto © Tomáš Randýsek) |
"Pavlíku, vstávej, už je čas!"
(foto © Tomáš Randýsek) |
"Už musíme jít, nebo nám ujede i ten poslední vlak."
(foto © Tomáš Randýsek)
|
"Není to jablko kyselé, chlapče?"
(foto © Jiří Polák) |
"Vidíš, Jura si dává také vitamín, ale béčko."
(foto © Jiří Polák)
|
Karlovy barely jsou opravdu užitečné. Ale vypít celý barel s meruňkovicí? No to je síla. Slabší povahy mohou pít z kýblu.
(foto © Pavel Uhlíř)
|
Ochutnal také pan Regner.
(foto © Pavel Uhlíř)
|
A ještě pár momentek našich modelů:
|
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Jana Uhlířová) |
(foto © Jana Uhlířová) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Jana Uhlířová)
|
Modely ostatních modelářů na našem kolejišti:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
Také modely v zahradním měřítku mohou jezdit na opravdové uhlí.
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Další a další modely na kolejích v hale č. 1:
|
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Předváděcí kolejiště firmy Aster Europa:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Jedno z mnoha předváděcích kolejišť:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Kolejiště a modely firmy Regner:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler)
|
Pan Regner.
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
Stánek firmy Westerwälder Dampfeisenbahnfreunde:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Martin Šiler)
|
Stánek DampfBahnClub - Deutschland:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Swiss Vapeur Parc přivezl nedávno zrenovovaný model TPC (Transports Publics du Chablais):
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
RC Machines.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Eisenbahn Kurier.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Dampflokfreunde Karlsruhe.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Mini Dampf Tirol.
(foto © Martin Šiler) |
Knupfer.
(foto © Martin Šiler) |
Atelier MB.
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler)
|
V hale č. 1 mají svoje zázemí také lodní modeláři:
|
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
Stacionární a ostatní modely:
|
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
Nyní se ještě přesuneme do haly č. 2, která byla jako vždy vyhrazena pro větší modely:
|
Kolejiště v hale 2.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Dekorace z živých smrčků.
(foto © Martin Šiler)
|
Elizabeth a Graham Cooling se také zúčastnili a nechali kluky, aby se projeli s jejich soupravou:
|
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek ml.)
|
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek ml.)
|
A Elizabeth s Grahamem si u nás vyzkoušeli robotické brýle.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler)
|
MaLu-Bahn zajišťuje vždy přepravu návštěvníků.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Neznáme se odněkud? No ano, ze Steinu!
(foto © Martin Šiler, Tomáš Randýsek ml.)
|
Dřevěné uhláky.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Pavel Uhlíř)
|
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Martin Šiler) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Pavel Uhlíř) |
(foto © Pavel Uhlíř) |
(foto © Pavel Uhlíř)
|
A konec reportáže patří jako vždy lokomobilám:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Martin Šiler)
|
(foto © Pavel Uhlíř) |
(foto © Pavel Uhlíř) |
(foto © Pavel Uhlíř)
|
(foto © Jiří Sajbrt) |
(foto © Jiří Sajbrt)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Martin Šiler)
|
Na zdraví a zdar 2. Parní Olympie! aneb naše medicína chutná všem.
(foto © Jiří Sajbrt)
|
Aby nebyli ochuzeni cestovatelé, přikládám fotky z centra Karlsruhe, které pořídili Jirkové.
To má tak někdo čas, procházet se po štatlu.
(foto © Jiří Sajbrt)
|
|