|
Muzeum průmyslových železnic
Zbýšov, 17. 05. 2013
|
Robert Dujka, jeden ze zakládajících členů Muzea průmyslových železnic, které
provozuje úzkorozchodnou trať ze Zbýšova do Babic u Rosic a zachraňuje stará
úzkorozchodná vozidla, nás pozval na neoficiální zahájení sezóny 2013. Muzeum
se nachází v areálu bývalého dolu Jindřich II na začátku obce Zbýšov. Jedná se o
bývalé koncové nádraží místní dráhy, která svážela uhlí z okolních dolů do Zastávky
u Brna (dříve Segen Gottes neboli Boží Požehnání).
|
Pohled na areál muzea z travnaté plochy parkoviště.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Členové S.M.P.D. pózují před parní lokomotivou BS-80.
(foto © Robert Dujka) |
Prohlídka areálu muzea ...
(foto © Tomáš Randýsek) |
... s odborným výkladem našeho hostitele.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Poslední přírůstek do lokomotiv- ní rodiny - dieselová DH 70 D1.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Parní lokomotiva z dílny Breitfeld&Daněk Blansko No.165 čeká pokorně na svoji renovaci.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Pohled do depa.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Osobní vozy různých tvarů a velikostí.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Výklopný vozík.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Samovýsypný vůz na štěrk je o něco větší než ten náš.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Důlní pojízdná toaleta.
(foto © Tomáš Randýsek) |
A něco pro marody.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Když jsem jim říkal, aby se tvářili pokud možno inteligentně, tak to asi úplně nepochopili.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Práce kam se podíváš aneb Robert při vykládce pražců.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Poměrně moderní těžní věž dolu Jindřich II. Ten byl v době své činnosti se svojí hloubkou 1550 metrů
nejhlubším černouhelným dolem ve střední Evropě. Dnes je již bohužel uzavřený.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Povídání o mašinkách v podání Artura Fučíka.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Výpravní budova.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Dílna.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Lampa na telegrafním sloupu.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
"Jako na těch našich mašinách, jen trochu zvětšené."
(foto © Tomáš Randýsek) |
Příprava a posun lokomotivy BS-80 před odjezdem se zvláštním vlakem:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Nakonec ještě vytáhla všechny dieselové lokomotivy z depa.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Odjezd do Babic.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Na traťovém úseku před Babi- cemi jsme zdolávali sklon 35‰.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Pomalu sjíždíme k zatím konco- vé stanici Babice.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Koleje nejsou ideálně rovné, ale nevykolejili jsme.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Děti z místní mateřské školy zde v pracovní dny parní mašinku běžně nevidí. O to větší bylo jejich překvapení.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Už jsme v cíli naší cesty.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Během přepřahu lokomotivy bude chvilka času na focení a klábosení.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Přepřah lokomotivy v Babicích.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Tak kde je ta lokomotiva?
(foto © Tomáš Randýsek) |
"Jo, už se vrací zpět."
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Odjíždíme z Babic.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Z pohledu fíry.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Začíná stoupání 35‰.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Automobily projíždějící přes nechráněný železniční přejezd je nutné upozornit na přijíždějící vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Mimořádná jízda i vynikající obědový guláš je již minulostí
a na členy Muzea průmyslových železnic už zase čeká běžná pracovní činnost.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Robert Dujka)
|
Od roku 2005, kdy Muzeum průmyslových železnic získalo nádraží a trať, zde bylo
odpracováno velké množství brigádnických hodin. Ale stále hodně práce zde na členy
místního spolku ještě čeká. Děkujeme za pozvání a přejeme jim mnoho spokojených
cestujících, mnoho ujetých kilometrů bez mimořádných událostí a ať se jim dílo daří!
|
|