Počet přístupů na stránky:


Optimalizováno pro prohlížeč:

Locations of visitors to this page

4. Parní Olympia

Brno, 6. - 7. 6. 2015


(foto © Tomáš Randýsek)


První červnový víkend je na naší parkové dráze již tradičně vyhrazen mezinárodnímu srazu modelářů a nebylo tomu jinak ani letos. Protože tradice se mají udržovat. Zvláště v této chaotické době, kdy se na nás valí masový exodus z islámského světa a politici v tom stále tápou a nejsou schopni zaujmout jednotné a rázné stanovisko. - na ochranu naší evropské identity, samozřejmě. Na naši parkovou dráhu se naštěstí valili pouze zájemci o parní stroje a modely lokomotiv supervelkých měřítek. A bylo se opravdu na co dívat. Největším lákadlem jsou bezesporu velké funkční parní stroje. Mezi stálice patří již od prvního ročníku parní válec Mamut a parní nákladní automobil Sentinel. Nováčky byly letos parní stříkačka dobrovolných hasičů z Kvítkovic, která byla přítomna pouze v neděli, ale její čtyři proudnice chrlily kubíky vody jako při opravdovém zásahu a švýcarská parní lokomobila Hansueli Yetiho Gassmanna. Ojedinělým úkazem byl také monocykl pana Pavelky. Ale všechny exponáty byly zajímavé a každý majitel a sběratel v jedné osobě si zaslouží náš obdiv, že někdy opravdu z nálezu, který připomíná spíše železný šrot, dokáže zrekonstruovat funkční stroj.
Příprava na mezinárodní sraz byla jako vždy opravdu náročná. Všechno jsme museli připravit a načasovat tak, aby to vždy klaplo v tu pravou chvíli - příprava celého nádraží, zázemí pro modeláře včetně uhlí a dříví na topení, catering, muzikanty a všechno ostatní. Jen to počasí nám trochu haprovalo, horko bylo úděsné, ale zanechme rouhání. Raději ať nás sužuje horko, než aby nám to propršelo. Ještě máme v živé paměti zahájení letošní sezóny. Někomu možná vadila vysoká tráva v parku, ale tu jsme nenechali posekat účelově. V loňském roce působil park s posečenou trávou docela vyprahlým dojmem, ale hlavně nám před jedoucími vlaky neustále pobíhali zejména malí návštěvníci a vykolejení z důvodu zaneseného štěrku na kolejích jsme řešili neustále. Během roku jsme však poznali zajímavou rovnici - vysoká tráva = velké nebezpečí klíšťat = bezpečí pro naše vlaky. A tak děkujeme protiklíšťovým kampaním v médiích. Teď už se však pojďme podívat na 4. Parní Olympii pěkně krok po kroku.


První modeláři začali přijíždět již během pátku.
Zde konkrétně vykládají svůj vozový park Elizabeth a Graham Coolingovi.
(foto © Jiří Polák)


Stavba mobilního klubového kolejiště začala hned po obědě
a stavitelé se na sluníčku doslova připékali.
(foto © Tomáš Randýsek)


Slovinské páry čekají v pátek v podvečer na přidělení kolejí v rotundě.
(foto © Roman Šiler)


Poslední účastníci vykládají své modely, vlajky všech zúčastněných států jsou vyvěšeny, a tak ...
(foto © Tomáš Randýsek)


... 4. Parní Olympia začíná ...

Největší šrumec byl jako vždy v rotundě a před ní, kde modeláři postupně připravovali svoje lokomotivy k provozu. Zastoupeny byly všechny trakce - parní, motorová i elektrická. Ještěže máme tak velkou rotundu. Všichni účastníci se tam bez problémů vměstnali a postupně vyráželi na trať.

Lokomotiva Milada bratří Šnáblů.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zastoupení české části bylo
hojné, v pořadí zleva Ikebara,
Romulus, Milada a Barbora.
(foto © Tomáš Randýsek)

Martin Černý si připravuje
zelenou AEG na sobotní službu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Robert Dujka si kontroluje rozpis.
(foto © Jiří Polák)

Dnes bude jezdit s Ponavou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Za hodinku bylo před rotundou
již celkem rušno.
(foto © Roman Šiler)

JZ 97 a K3 aneb Branko a Miha
- naši slovinští přátelé.
(foto © Roman Šiler)

Láďa Hlava a jeho Romulus.
(foto © Roman Šiler)

Branko si připravuje lokomotivu.
(foto © Jiří Polák)

Anglická L1 - Maid of Kent.
(foto © Jiří Polák)

M 131 Pavla Karáska.
(foto © Roman Šiler)

AEG č. 9 čeká na odjezd z depa.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zdeněk Balský se také připravuje
k odjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

A Tom pro změnu čeká na tlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Solingen a JZ 97.
(foto © Tomáš Randýsek)

Karolinenhof.
(foto © Roman Šiler)

Anglické vagónky jsou opravdu roztomilé.
(foto © Roman Šiler)

Diváci sledují dopolední dění
před rotundou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před pokladnou.
(foto © Roman Šiler)

Už se nemůže dočkat.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Tak jak mi to jde? Dobře, že?"
(foto © Tomáš Randýsek)

Děkuji všem za pozornost,
ale teď už musím jít topit.
(foto © Tomáš Randýsek)

O muziku se v sobotu dopoledne
starala country kapela Lodníci.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odpoledne ji pak vystřídala
bluesová K.R. Banda.
(foto © Tomáš Randýsek)

Obě hrály svoje osvědčené hity,
jednomu až srdce plesalo.
Mě tedy určitě.
(foto © Tomáš Randýsek)

Miha se konečně dočkal piva
a Lukin pečlivě vyplňuje výkaz.
(foto © Tomáš Randýsek)

Petr se snaží zvýšit tlak páry.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve vzduchu visí otázka,
který z nich pojede první?
(foto © Tomáš Randýsek)

Nakonec to vyhrál Michal.
Jeho cestující byli rychlejší.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lenka se při kontrole jízdenek
sice tváří přísně, ale zdání klame.
(foto © Tomáš Randýsek)

Hanka má při vypravování vlaku
úsměv od ucha k uchu.
Protože už ví, že ji fotím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Občerstvovací servis pro návštěvníky snad fungoval dobře.
To však musí posoudit sami návštěvníci.
(foto © Tomáš Randýsek)

Dopolední atmosféra na nádraží tak trochu z ptačí perspektivy.
(foto © Tomáš Randýsek)


Zúčastněné modely na parkové dráze

Aleš Mácha a jeho Karolinenhof odjíždějí z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zdeněk Balský a Smoschewer
čekají na odjezd.
(foto © Tomáš Randýsek)

Petr Bauer ještě doplňuje vodu
do kotle u své Barbory.
(foto © Tomáš Randýsek)

Petr Příkazký míjí s Ponavou
odjezdovou bránu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Aleš Mácha s Karolinenhof
na odjezdovém zhlaví.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jirka Polák odjíždí se Solingenem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Následuje ho zástupce rodu
Šnáblů s parní Miladou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Graham a jeho BR class 20
odjíždějí z hlavního nádraží.
(foto © Roman Šiler)

Parní lokomotiva Victoria Pavla
Uhlíře odváží plně obsazený vlak.
(foto © Roman Šiler)

TU 47.002 vede zkušený
strojvedoucí Jenda Palán.
(foto © Roman Šiler)

Vlak tažený lokotraktorem WDEF
se strojvedoucím Filipem
projíždí pod mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Bateriový M 131 řídí ve stoupání
pod bludištěm Tadeáš Karásek.
(foto © Tomáš Randýsek)

Dvojice rakouských lokomotiv
- Gebus s Petrem Schlagbauerem
a RT3 s jeho synem Andreasem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Robert Dujka s Ponavou
ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Roman Šiler)

Graham Cooling s BR class 20
ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Roman Šiler)

Parní lokomotiva Krzenowic
vedená Petrem Příkazkým
v nácestné stanici U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 47.001 se strojvedoucím
Lukášem Randýskem vjíždí do
nácestné stanice U Svratky.
(foto © Roman Šiler)

Karolinenhof s Alešem Máchou
před nácestnou stanicí U Svratky.
(foto © Roman Šiler)

Milada projíždí plnou rychlostí
nácestnou stanicí U Svratky.
(foto © Roman Šiler)

Miha Omerza se svojí K 3
v nácestné stanici u Svratky.
(foto © Roman Šiler)

Julian Trieb a jeho Gebus
projíždějí nácestnou stanicí.
(foto © Roman Šiler)

Smoschewer a za ním AEG č. 9
projíždějí v sobotu odpoledne
nácestnou stanicí U Svratky.
(foto © Roman Šiler)

Andreas Schlagbauer a jeho RT3.
(foto © Roman Šiler)

SOLINGEN
(foto © Tomáš Randýsek)

L1 - MAID OF KENT
(foto © Tomáš Randýsek)

BARBORA
(foto © Tomáš Randýsek)

SMOSCHEWER
(foto © Tomáš Randýsek)

ROMULUS
(foto © Tomáš Randýsek)

PONAVA
(foto © Tomáš Randýsek)

K 3
(foto © Tomáš Randýsek)

JZ 97-025
(foto © Tomáš Randýsek)

VICTORIA
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 47.001
(foto © Tomáš Randýsek)

Miha Omerza se se svojí K 3
blíží k vratné smyčce.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jenda řídil AEG. č. 9
v tomto apartním kloboučku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlak vedený lokotraktorem
a strojvedoucím Filipem se blíží
k vratné smyčce.
(foto © Tomáš Randýsek)

Victoria a Pavel.
(foto © Tomáš Randýsek)

Krzenowic a Petr.
(foto © Tomáš Randýsek)

JZ 97-025 a Meri.
(foto © Tomáš Randýsek)

Milada a Radim.
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 47.001 a Lukáš.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdech.
(foto © Roman Šiler)

KAROLINENHOF
(foto © Tomáš Randýsek)

MILADA
(foto © Tomáš Randýsek)

VICTORIA
(foto © Tomáš Randýsek)

KRZENOWIC
(foto © Tomáš Randýsek)

WDEF
(foto © Tomáš Randýsek)

PONAVA
(foto © Tomáš Randýsek)


Vlaky vedené lokomotivami Ponava a Krzenowic
se blíží k přejezdu pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před vjezdem na hlavní nádraží Olympia park.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zástupy vlaků na trati.
(foto © Roman Šiler)


Na trati.
(foto © Roman Šiler)


Průjezd vlaků přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)


Také na přednádraží panoval po celý den čilý ruch.
(foto © Tomáš Randýsek a Roman Šiler)


T 211.0124.
(foto © Tomáš Randýsek)

JZ 97-025.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před příjezdem k nástupištím.
(foto © Tomáš Randýsek)


Když dojde tlak, pomohou kolegové ze Slovinska.
(foto © Tomáš Randýsek)


A ještě pár fotek z odstavných kolejí:

Rakouské RT3 a E 4.
(foto © Tomáš Randýsek)

Romulus a Krzenowic.
(foto © Tomáš Randýsek)

Barbora a rakouská skupina.
(foto © Tomáš Randýsek)

Gebus.
(foto © Tomáš Randýsek)

Anglické modely.
(foto © Tomáš Randýsek)

Gebus.
(foto © Lukáš Randýsek)

E 4.
(foto © Lukáš Randýsek)

Smoschewer a Romulus.
(foto © Roman Šiler)

Karolinenhof.
(foto © Roman Šiler)

Romulus.
(foto © Roman Šiler)


Setkání na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)



Na přejezdech:

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Jedna z letošních novinek - T 211.0124 Michaela Haufa:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Elizabeth sjíždí k přejezdu
pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Martin objíždí s dvojicí AEG
rotundu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Krzenowic se blíží k nástupišti.
(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Odpolední siesta mezi příjezdem
a odjezdem vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Tak co chlapci, jak jde prodej?"
"Ale dobře, dobře."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Že máme ale hezké průvodčí."
(foto © Tomáš Randýsek)

Strojvedoucí Jenda.
(foto © Tomáš Randýsek)

Strojvedoucí Lukin.
(foto © Tomáš Randýsek)

Petr Bauer zasvěcuje svého potomka do tajů páry.
(foto © Tomáš Randýsek, Roman Šiler)

Lukin.
(foto © Tomáš Randýsek)

Petr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na nástupišti.
(foto © Roman Šiler)

Rakouští kolegové.
(foto © Tomáš Randýsek)

To bude zajímavý záběr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Chvilka odpočinku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Debata pod návěstidlem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odpolední služba ve smyčce.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výhybkář v nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Proč má tak vysoký komín?"
(foto © Tomáš Randýsek)

"To je ale pěkná mašinka."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Neviděli jste moji Elizabetku?"
(foto © Jiří Polák)

Pohled z okna.
(foto © Tomáš Randýsek)


Jako každý rok, také letos byl v sobotu po ukončení provozního dne, vypraven speciální vlak pro naše děvčata jako poděkování za jejich pomoc s přípravou a organizací mezinárodního parního srazu. Holky se na to vyloženě těšily a již od rána se občas připomínaly, abychom náhodou nezapomněli. Ale my bychom určitě nezapomněli. Jak již bylo napsáno na úvodu této reportáže, tradice je nutné dodržovat. Podávala se vychlazená růžová frankovka a po tom parném dni to bylo příjemné osvěžení.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Letos k nám poprvé zavítal Hansueli Yeti Gassmann se svým parťákem Eugenem Bouvierem. Přijeli ze severošvýcarského města Schaffhausen. Yetiho známe už z našich prvních návštěv na Echtdampf Hallentreffen v německém Sinsheimu. Pravidelně každý rok, teď již samozřejmě v Karlsruhe, projíždí se svojí parní lokomobilou The Tramp po halách výstaviště. A tak si i naši návštěvníci mohli vychutnat netradiční jízdu na lokomobile.


(foto © Tomáš Randýsek)

Ranní roztápění lokomobily.
(foto © Tomáš Randýsek)

První zájemci.
(foto © Tomáš Randýsek)

Eugen a Tramp.
(foto © Roman Šiler)

Zájemce o svezení neodradilo ani opravdu tropické počasí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Neodolali ani rakouští kolegové.
(foto © Roman Šiler)

"Teď už to ale asi odstavím."
(foto © Tomáš Randýsek)

"V takovým horku
nutně potřebuju pivo!"
(foto © Tomáš Randýsek)

The Tramp.
(foto © Roman Šiler a Tomáš Randýsek)


Pan Pavelka s sebou letos přivezl mimo repliky parního kola z roku 1896 také repliku monocyklu z roku 1894. V tomto monocyklu sedí jezdec uprostřed masivního dřevěného kola o průměru přes dva metry. Jízda na monocyklu vyžaduje zručnost a dostatečnou plochu. Monocykl však není schopen zastavit na místě, o čemž se přesvědčili leckteří diváci, kteří na poslední chvíli uskakovali před projíždějícím strojem.


(foto © Tomáš Randýsek)


Parocykl a monocykl.
(foto © Tomáš Randýsek)

Monocykl z roku 1894.
(foto © Tomáš Randýsek)

Parocykl z roku 1896.
(foto © Roman Šiler)

Replika monocyklu z roku 1894 a jízda na něm.
(foto © Roman Šiler)

Pan Pavelka před svým kolem.
To se píše rok 1896.
(foto © Tomáš Randýsek)

A najednou jsme se přenesli
o jedno století blíže.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pan Pavelka vyměnil svoje kolo
za modernější Hondu GoldWing.
Ale jen na chvíli.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Nabízel jsem panu Pavelkovi svůj motocykl za parní kolo, ale nechtěl ani slyšet."
(foto © Jiří Polák)



Replika parního motocyklu pana Barnasíka z roku 1868:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Motokolo Mercedes s motorem Ducati o objemu 50 ccm z roku 1932
ze sbírky pana Ladislava Šedivého:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)



Parnička neboli parní stříkačka dobrovolných hasičů z Kvítkovic
předvedla divákům několik ostrých zásahů, kdy chrlila vodu ze čtyř proudnic.
Škoda jen, že se hasičům nepodařilo sestřelit ten otřesný červený otoman Kiky.

Parní stříkačka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Obsluha parní stříkačky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Provizorní kubíková nádrž.
(foto © Tomáš Randýsek)

Detail kotle.
(foto © Roman Šiler)

Topí se výhradně dřevem.
(foto © Roman Šiler)

Útroby parní stříkačky.
(foto © Roman Šiler)

Manometr a píšťala.
(foto © Roman Šiler)

Výtokové ventily.
(foto © Roman Šiler)

Kozlík s lucernou.
(foto © Roman Šiler)

Mosazný zvon.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výrobní štítek.
(foto © Tomáš Randýsek)

Parní stříkačka má dřevěná loukoťová kola.
(foto © Jiří Polák)

Připraveni k zásahu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Voda už se valí proudnicemi.
(foto © Tomáš Randýsek)

A teď na plný výkon.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Zamiřte to na otoman!"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Ty na mě?!"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Tak já zase na Tebe!"
(foto © Tomáš Randýsek)

Vodní gejzíry.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Chlapi, nestříkejte tak vysoko!
Podívejte se, jak vypadám!"
(foto © Tomáš Randýsek)

Ještě trochu vodní tříště
a je po zásahu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nakonec jsme všechny hasiče svezli na našem vláčku.
Na otázku co se stane, když teď začne hořet, jsem dostal jednoduchou odpověď:
"Tak to prostě necháme shořet."
(foto © Tomáš Randýsek)



Parní lokomobila pana Ladislava Šedivého z Tábora poháněla historický flašinet pana Jana Bondry:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Historický flašinet.
(foto © Tomáš Randýsek)

Předchůdce cédéček.
(foto © Tomáš Randýsek)

I dnes by se tato cedulka hodila
na mnoha místech.
(foto © Tomáš Randýsek)



Parní válec Mamut z výtopny ve Zličíně patří na Parních Olympiích mezi stálice:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)



Parní nákladní automobil Škoda Sentinel ze sbírek Technického muzea v Brně
se vesele proháněl po parkovišti bez ohledu na svůj věk:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



K vidění byly také stabilní stroje na benzínový pohon:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Benzínová lokomobila Morávia pana Jana Procházky.
(foto © Tomáš Randýsek)


Stabilní jednoválec Jára
pana Vladislava Lukáška.
(foto © Roman Šiler)

Stabilní motor Lorenz
pana Davida Konce.
(foto © Roman Šiler)



Kluci ze Zbýšova letos přivezli lokomotivy BNE 25 a BN 15R:

Stánek Muzea průmyslových železnic ze Zbýšova.
(foto © Tomáš Randýsek)

BN 15R.
(foto © Tomáš Randýsek)

BNE 25.
(foto © Roman Šiler)

BN 15R.
(foto © Roman Šiler)



David Sendrei a Tomáš Šídlo představili parní strojky Merkur a modelové kolejiště:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

Parní strojek Merkur.
(foto © Roman Šiler)

Parní strojek vlastní výroby.
(foto © Roman Šiler)

Parní strojky
Slawomira Rutczyka.
(foto © Roman Šiler)



Klubové mobilní kolejiště pro parní lokomotivy v zahradním měřítku.
Tak jako ostatní, také naši "géčkoví" modeláři se po oba dny připékali na přilehlém parkovišti.

Klubové kolejiště.
(foto © Tomáš Randýsek)

Chvilka ve stínu.
(foto © Jiří Polák)

Václav Krmela s lokomotivou
Svitava, která táhne řadu
oplenových vozů.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Loučka" Michala Zamazala.
(foto © Roman Šiler)

Karel ovládá svoji lokomotivu.
(foto © Roman Šiler)

Rhétská 104.
(foto © Roman Šiler)

Nový výtvor Honzy Filka.
(foto © Tomáš Randýsek)


Historické autobusy - Karosa ŠL 11, Ikarus 280, Škoda 706 RTO, Praga RND a Tatra 500 HB.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Tak kdy už otevřou dveře?"
(foto © Tomáš Randýsek)

Škoda 706 RO odjíždí do Modřic.
(foto © Tomáš Randýsek)

Škoda 706 RO s vlekem.
(foto © Roman Šiler)

Škoda 706 RTO.
(foto © Lukáš Randýsek)

Ikarus 280.
(foto © Lukáš Randýsek)

Karosa ŠL 11.
(foto © Lukáš Randýsek)

Franta projíždí před autobusy.
(foto © Roman Šiler)

Škoda 706 RTO se vrací z Modřic.
(foto © Roman Šiler)

Škoda 706 RTO.
(foto © Roman Šiler)

Tatra 500 HB.
(foto © Roman Šiler)

Karosa ŠL 11.
(foto © Roman Šiler)


A tak můžeme považovat v pořadí již čtvrtý mezinárodní sraz modelářů Parní Olympia za ukončený a snad i úspěšný. Upřímné poděkování patří všem, kteří se 4. na Parní Olympii podíleli. Abych někoho nevynechal, tak ještě jednou opakuji - díky opravdu "všem", ať již zajišťovali organizaci, servis pro zúčastněné modeláře a návštěvníky nebo se podíleli na zabezpečení provozu jako strojvedoucí, pokladní, průvodčí a výhybkáři. Rádi se s Vámi setkáme také příští rok.



Nahoru