Počet přístupů na stránky:


Optimalizováno pro prohlížeč:

Locations of visitors to this page

5. Parní Olympia

Brno, 4. - 5. 6. 2016


(foto © Jan Sajbrt)


Již pátý ročník Parní Olympie je za námi. A byl to ročník tak trochu jubilejní, ale také pořádně hektický. Seznam přihlášených účastníků překonal všechny dosavadní ročníky, zejména v počtu parních a bateriových lokomotiv na parkové dráze. Zúčatnili se Vám i nám již známí modeláři, ale mnoho modelářů k nám letos zavítalo poprvé. Také seznam zúčastněných zemí se opět trochu rozrostl a tak tak nám stačily držáky na vlajky. Což nás ovšem nesmírně těší, jelikož to svědčí o tom, že se naše parková dráha a celá Parní Olympia postupně dostává do podvědomí široké modelářské komunity. Kromě modelářů z České republiky se zúčastnili zástupci z Anglie, Itálie, Chorvatska, Německa, Polska, Rakouska, Slovinska a Švýcarska. Takže opravdu nepřeberné množství rozličných modelů všech měřítek.


(foto © Tomáš Randýsek)


Začalo to jako vždy velkými pátečními přípravami, zejména generálním úklidem pergoly a dílny - ty jsou v průběhu Parní Olympie asi nejvíce vytěžované. Především pak dílna, která slouží jako centrální stravovací prostor pro všechny účastníky. Bylo však nutné udělat i spoustu dalších věcí, aby bylo na sobotní ráno vše připravené. Pomáhali nám také Elizabeth s Grahamem, kteří přijeli jako vždy s předstihem, aby se mohli trochu aklimatizovat a porozhlédnout se po naší moravské vlasti. Kdo měl z řad členů možnost, dostavil se již v pátek ráno, někteří se přidali v průběhu odpoledne.


Elizabeth umyla celou pergolu.
(foto © Jiří Polák)

Graham se pustil do umývání
podlahy v dílně.
(foto © Jiří Polák)

Také vysavač byl potřeba.
(foto © Jiří Polák)

Instalace mobilní zábrany.
(foto © Jiří Polák)

Po práci trochu oddychu.
(foto © Jiří Polák)

Elizabeth vždy s úsměvem.
(foto © Jiří Polák)

K pátečnímu obědu se podávala
pečená žebra.
(foto © Jiří Polák)

Klukům očividně chutnalo.
(foto © Jiří Polák)

Ještě nachystat bedny na uhlí.
(foto © Tomáš Randýsek)

A naplnit je až po okraj.
(foto © Tomáš Randýsek)

"My si zatím počkáme,
než se hoši domluví."
(foto © Tomáš Randýsek)

Dodatečná instalace cedule.
(foto © Tomáš Randýsek)


V pátek odpoledne již začali přijíždět první modeláři.
Zde probíhá vykládka americké lokomotivy Mogul Saschi Rabensdorfa.
(foto © Jiří Polák)


Poté přijel Marco Piranese se svými přáteli.
Poprvé se tak představily lokomotivy Southern Pacific a Lion.
(foto © Jiří Polák)


Podvečerní společná diskuze.
Branko jako vždy v dobré náladě.
(foto © Jiří Polák)

Trochu jiný odstín zelené
aneb kobylka zelená na voze.
(foto © Jiří Polák)


V sobotu ráno pak probíhaly finální přípravy.
(foto © Jiří Polák)


To jsou furt samý opičky ...
(foto © Jiří Polák)

... a pak je z toho člověk unavanej.
(foto © Jiří Polák)

Zkoušky vysílaček před odchodem
na stanoviště na trati.
(foto © Jiří Polák)

Strojvedoucí nastupuje do služby.
(foto © Jiří Polák)

Osobní vlaky jsou připravené
na nápor cestujících.
(foto © Monika Janáková)

Náš cateringový tým - zleva
Monika, Milena, Helena, Jana.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ještě nachystat nádoby na guláš.
(foto © Jiří Polák)

Tak snad je vše připraveno
na nápor strávníků.
(foto © Jiří Polák)

Vlajky všech zúčastněných zemí
se tak tak vešly.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pergola byla již od sobotního dopoledne téměř zaplněná.
A bylo tomu tak po oba víkendové dny.
(foto © Tomáš Randýsek)



Atmosféru na nádraží nám v sobotu zpříjemňovala jako vždy country kapela Lodníci.
Odpoledne je pak vystřídala bluesová K. R. Banda.
Obě hrály pouze za stravu. Mnohokrát všem muzikantům děkujeme:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Začátek každého mezinárodního srazu začíná vždy před rotundou,
kde se roztápí většina parních lokomotiv. A nebylo tomu jinak i v letošním roce.
Zde je pár momentek ze sobotního dopoledního hemžení před rotundou:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)


Všechny koleje v rotundě (a nejen tam) byly beznadějně obsazeny hostujícími modely.
Zde je pro změnu pár fotek lokomotiv, ještě než vyjely na trať:

Slovinská K3.
(foto © Jan Sajbrt)

Italský LION.
(foto © Jan Sajbrt)

Anglický MAID OF KENT.
(foto © Jan Sajbrt)

Německá T3.
(foto © Jan Sajbrt)

Německá 71 001.
(foto © Jan Sajbrt)

Jednotlivé koleje v rotundě.
(foto © Roman Šiler)

Italský SOUTHERN PACIFIC.
(foto © Roman Šiler)

Italský LION.
(foto © Roman Šiler)

Domácí GROMIT.
(foto © Jan Sajbrt)

Benešovská LUCIE.
(foto © Jan Sajbrt)

Německý MOGUL.
(foto © Jan Sajbrt)

Už to pěkně kouří.
(foto © Jan Sajbrt)

Doplňování vody.
(foto © Jan Sajbrt)

Wallace na Gromitu.
(foto © Jan Sajbrt)

Otevřená dýmnice.
(foto © Jan Sajbrt)

MOGUL v rotundě.
(foto © Jan Sajbrt)

Roztopeno.
(foto © Jan Sajbrt)


Když z komínů stoupá dým aneb před rotundou bylo chvílemi pěkně začmuzeno:

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Monika Janáková)

Čištění žárových trubek.
(foto © Jiří Polák)

Pomocný ventilátor.
(foto © Jiří Polák)

Ještě chvilku a už bude roztopeno.
(foto © Jiří Polák)


Sičovci před rotundou:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

Pár minutek na odpočinek.
(foto © Tomáš Randýsek)


Na nástupištích bylo po oba dny pořádně živo. Vlaky však jezdily v pravidelných intervalech
a tak se nikdo nerozčiloval, nikdo nikoho nepředbíhal a vše plynulo tak jak má:

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © OC Olympia)


Odjezdy vlaků z hlavního nádraží - stále se bylo na co dívat:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Také na přednádraží panoval celkem hustý provoz. Po hlavní staniční koleji projížděly provozní
vlaky, z odstavných kolejí přednádraží je občas brzdily najíždějící lokomotivy a soupravy.
Prostě chaos jako na velkém nádraží při provozní špičce:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


K sobotnímu obědu se jako již tradičně podával domácí guláš. Bylo ho celkem 190 porcí!
Jeho distribuci zajišťovaly Jana s Mílou - také již tradičně.
Děkujeme kuchařkám z Rosic, které si musely přivstat, aby byl guláš v poledne tak akorát:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Stánek našeho mediálního partnera - Rádia Petrov.
Rozdávaly se zde balónky a děti si mohly zasoutěžit o volné jízdenky.
(foto © Tomáš Randýsek)


Také koleje vozového depa a přednádraží sloužily k roztápění a odstavování zúčastněných lokomotiv. Jedna trakce střídala druhou a tak vznikly fotografie všeho možného:

Bohouš se Zdeňkem v rozhovoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tři vlaky v jednom záběru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Láďa má chvíli volno.
(foto © Tomáš Randýsek)

Z depa postupně odjíždějí U 25.002 Mirka Tvarůžky, SMOSCHEWER Zdeňka Balského a E4 Petra Schlagbauera.
(foto © Tomáš Randýsek)


Aleš Mácha a jeho KAROLINENHOF.
(foto © Tomáš Randýsek, Roman Šiler)


M 131 odjíždí z depa.
(foto © Tomáš Randýsek)

Amerika Chesapeake z Ohia ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... byla jedna z letošních novinek.
(foto © Tomáš Randýsek)

Chorvatská tramvaj Dubrovnik ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... také premiéra na naší dráze.
(foto © Roman Šiler)

AEG Mixnitz Thomase Winklera.
(foto © Roman Šiler)

Ostravská T 211.0124 na točně.
(foto © Jan Sajbrt)

Italský LION.
(foto © Jan Sajbrt)

Z druhé strany vlaků.
(foto © Roman Šiler)


A nyní následuje přehlídka zúčastněných modelů, tak jak se je snažili zachytit naši fotografové.
Některé modely na fotografiích chybí, ale není to schválně. Prostě se s fotografy nějak nepotkaly:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler))

(foto © Aleš Ležatka)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Aleš Ležatka)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Aleš Ležatka)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Aleš Ležatka)

(foto © Stanislav Limberk)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Aleš Ležatka)

(foto © Stanislav Limberk)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Stanislav Limberk)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Stanislav Limberk)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Stanislav Limberk)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Aleš Ležatka)

(foto © Stanislav Limberk)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Stanislav Limberk)


(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Aleš Ležatka)

(foto © Roman Šiler)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Sajbrt)


(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Roman Šiler)

(foto © Aleš Ležatka)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Stanislav Limberk)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Jan Sajbrt)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Stanislav Limberk)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


(foto © Roman Šiler)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Aleš Ležatka)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Parní Olympia má bezesporu jednu velkou přednost. A tou je vždy velký počet vlaků na trati.
Vznikají tak zajímavé záběry a to když jede několik souprav za sebou,
nebo se vlaky míjejí na různých úsecích parkové dráhy:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Pár momentek strojvedoucích:

Felix.
(foto © T. Randýsek)

Andreas.
(foto © T. Randýsek)

Pino.
(foto © T. Randýsek)

Felix.
(foto © T. Randýsek)

Branko.
(foto © T. Randýsek)

Filip.
(foto © T. Randýsek)

Tadeáš.
(foto © Jan Sajbrt)

Thomas.
(foto © Jan Sajbrt)

David.
(foto © Jan Sajbrt)

Jiří.
(foto © Jan Sajbrt)

Pietro.
(foto © Jan Sajbrt)


To si tak člověk vyjede s Brankem
na projížďku ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... a hned je v ohrožení.
(foto © Tomáš Randýsek)

"To má asi z toho horka."
(foto © Tomáš Randýsek)


Staňa.
(foto © T. Randýsek)

Jirka.
(foto © T. Randýsek)

Aleš a Bartłomiej.
(foto © T. Randýsek)

Tom.
(foto © Jiří Polák)

Eva.
(foto © Jiří Polák)

Jana za oknem.
(foto © Jiří Polák)

Jendova dvanáctka.
(foto © Jiří Polák)

"Já už chci odjezd!"
(foto © Jan Sajbrt)

Yeti třikrát jinak.
(foto © Jiří Polák, Aleš Ležatka)


"Nejdřív si vlak odbavím."
(foto © Aleš Ležatka)

"Potom ho i vypravím."
(foto © Jan Sajbrt)

Kdopak ho asi poveze?
(foto © Monika Janáková)

Marco chystá ten správný záběr.
(foto © Jiří Polák)

Pozice ne moc pohodlná.
(foto © Jiří Polák)

"Uhlí nic moc, ale pivo je dobrý."
(foto © Aleš Ležatka)

Tak kdo pojede první?
(foto © Aleš Ležatka)

Připraven k odjezdu.
(foto © Aleš Ležatka)

Chvilka oddechu.
(foto © Aleš Ležatka)

Spojení celkem netradiční.
(foto © Jiří Polák)

"Je tam toho nějak moc ..."
(foto © Jiří Polák)

Ranní kompozice.
(foto © Monika Janáková)


Buřinky, cylindry a čepice.
(foto © Aleš Ležatka)


Hanka s kamarádkou.
(foto © Jiří Polák)

Ještě pár fotek "géček".
(foto © Jiří Polák)

Debata určitě o mašinkách.
(foto © Jiří Polák)


Hektický a parný den postupně přešel v klidnější a již ne tak žhavý podvečer. Večer ještě stále přichází pomalu, dny se zatím pořád prodlužují. Nádraží má samozřejmě svoje kouzlo za soumraku i v noci. Nápor cestujících náhle odpadne, připraví se večeře pro účastníky. Kdo má chuť, může se projet se svým modelem po setmělém parku. Nebo si ho může projet jako cestující na klubovém vlaku. Pro většinu zúčastněných nastane chvilka si posedět a popovídat si s ostatními modeláři. Neplatí to však pro členy zajišťující výdej občerstvení. Když skončí výdej, začíná úklid, aby bylo vše připraveno na další den. Přidáváme pár fotek na dokreslení podvečerní a noční atmosféry.

Za soumraku.
(foto © Monika Janáková)

Pomalu přichází večer.
(foto © Monika Janáková)

Již poklidné večerní nádraží.
(foto © Monika Janáková)

Rotunda.
(foto © Jiří Polák)

Večerní vlak krátce po příjezdu.
(foto © Jiří Polák)

Noční koncová návěst.
(foto © Jiří Polák)

Pohled do rotundy.
(foto © Monika Janáková)

Noční nástupiště.
(foto © Jiří Polák)

Na přednádraží.
(foto © Monika Janáková)

Pavouk čekající na svoji kořist.
(foto © Jiří Polák)

Tak dnes už padla.
(foto © Jiří Polák)

A teď je čas chvíli posedět s přáteli.
(foto © Jiří Polák)


(foto © OC Olympia)


Neodmyslitelnou součástí každé Parní Olympie její doprovodný program. Vždy se snažíme oslovit co největší počet majitelů parních skvostů a ostatní podobné techniky. Letos tak mohli návštěvníci opět obdivovat parní stříkačku hasičů z Kvítkovic. Pan Pavelka přivezl mimo parního kola a monocyklu také elektromobil Dora. Dalekou cestu až ze švýcarského Schaffhausenu vážil Hansueli Gassmann neboli Yeti se svým parním traktorem The Tramp. Po dvouleté přestávce k nám zavítali nadšenci z Muzea starých strojů ze Žamberku s parním válcem Zettelmeyer a parním traktorem. Dalším lákadlem byla bezesporu sbírka historických autobusů Technického muzea v Brně, ale pro milovníky městské hromadné dopravy byl letos určitě hitem zrekonstruovaný autobus TATRA 27/64a Diesel pana Zezuly. Děti se také mohly povozit na modelech parní a dieselové lokomotivy pana Prokeše. Byly zde různé stacionární stroje, lokomobila s flašinetem pana Šedivého a také malé parní stroje Pavla Buchty a Bartłomieja Rutczyk. K vidění bylo i naše mobilní kolejiště pro zahradní modely parních lokomotiv. Poprvé se zúčastnil pan Košťál s krásně provedenými osobními i nákladními vagony a parní zubačkou. Karel Duda letos premiérově představil nově dokončenou lokomotivu Shay. Každý si tedy mohl vybrat, na co měl právě chuť.


Dobrovolní hasiči z Kvítkovic představili svoji parní stříkačku.
Bohužel jen v sobotu, protože mají opravdu nabitý program.
Malí návštěvníci si mohli tentokrát vyzkoušet, jak je těžké držet v rukách proudnici:

Vykládka parní stříkačky.
(foto © Jiří Polák)


Parní stříkačka v provozu.
(foto © OC Olympia, Roman Šiler, Jiří Polák)


Ostrý požární útok.
(foto © Tomáš Randýsek)



Pan Pavelka přivezl mimo jiné repliku parního kola z roku 1896 a repliku monocyklu z roku 1894.
Jeho letošní novinkou byla replika elektromobilu Dora z roku 1906, který vyráběla
italská společnost Dora - Fabbrica di Automobili Elettrici ad Accumulatori v Janově.
Ke zhotovení repliky elektromobilu Dora přispěl náhodný nález anglického katalogu
historických automobilů, který pracovníci Otrokovických papíren zachránili
před rozdrcením ve mlýně na výrobu papírové lepenky:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © OC Olympia)

(foto © OC Olympia)

(foto © OC Olympia)

(foto © T. Randýsek)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)



(foto © Jiří Polák)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)



Muzeum starých strojů z východočeského Žamberku představilo parní válec Zettelmeyer
a také malý parní traktůrek, který se proháněl po místním parkovišti:

Zatímco parní traktůrek se vykládal pomocí hydraulické ruky,
parní válec sjel z návěsu po vlastní ose.
(foto © Jiří Polák)


(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

Obsluha parního válce je vždy náročná.
(foto © Tomáš Randýsek)



Sbírka historických autobusů Technického muzea v Brně vozila cestující
k tramvajové smyčce do Modřic a zpět:

Stanoviště autobusů.
(foto © Tomáš Randýsek, Roman Šiler)


(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © OC Olympia)

Že by budoucí řidič?
(foto © T. Randýsek)



Další premiéru na 5. Parní Olympii měl nedávno zrekonstruovaný autobus TATRA 27/64a Diesel.
Autorem rekonstrukce a majitelem je pan Vítězslav Zezula z Městečka Trnávka.
A jak ho poznáte? No sedí přece za volantem:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)



Mezi parními stroji určitě zaujal přítomné návštěvníky parní traktor The Tramp
našeho švýcarského přítele Yetiho. A jeho úžasná čeština nás vždy potěší:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)



Dalším zástupcem v této kategorii byl parní traktůrek z Muzea starých strojů:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Pan Prokeš na svém mobilním kolejišti provozoval dva modely.
Parní lokomotivu řady 365 a bateriovou T47 - zmenšeninu našeho Téúčka.
Mohly se povozit i děti a zájem o svezení byl veliký.
Na počet nachozených kilometrů jsem se pana Prokeše zapomněl zeptat:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)



Parní kolo pana Barnasíka.
(foto © Tomáš Randýsek)



Stabilní stroj Little pana Lukáška - bez finálního laku, ale funkční:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Stabilní stroj Lorenz pana Davida Konce:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Spalovací lokomobila Benz pana Dušana Hubičky:

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © OC Olympia)



Parní lokomobila pana Šedivého i s dobovým flašinetem, který nám vyhrával celou neděli:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Jiří Polák)



Spalovací motor pana Janeše.
(foto © Jan Sajbrt)



Muzeum průmyslových železnic ze Zbýšova předvádělo důlní lokomotivu BN 30:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Malé parní strojky pana Bartłomieja Rutczyka:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Trochu větší parní strojky Pavla Buchty:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © OC Olympia)

(foto © OC Olympia)



Také na našem mobilním kolejišti byly letos k vidění nové lokomotivy.
Tou první byla parní lokomotiva Shay Karla Dudy.
A když Karel pořádně zatopil pod kotlem resp. zapnul kouřový generátor,
bylo tam více dýmu než od parních lokomotiv na parkové dráze:

Karel se připravuje k akci.
(foto © Jiří Polák)

Karel už má zatopeno.
(foto © Tomáš Randýsek)

Co na kolejích to na triku.
(foto © Jiří Polák)

V celé své kráse.
(foto © Tomáš Randýsek)


Když Karel pořádně zatopí.
(foto © Tomáš Randýsek)


Tady jedou Shay a Heidi spolu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jirka jede pomalu a rozvážně.
(foto © Tomáš Randýsek)


Vozový park pana Košťála.
(foto © Roman Šiler)


Honzova mašinka zatím bez jména.
(foto © Tomáš Randýsek)


Bateriová ÖBB řady 2095.
(foto © Tomáš Randýsek)

Také na našem kolejišti se bylo na co dívat.
(foto © OC Olympia)


David měl službu v nácestné stanici U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek, Roman Šiler)


Jakub zase hlídal příjezdy vlaků
na přednádraží.
(foto © Jan Sajbrt)

Staňa měl službu v Amfiteátru.
(foto © Stanislav Limberk)


Našly se chvilky i na společné momentky:

Jenda a Monika.
(foto © Tomáš Randýsek)

Petr a Hanka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Honza a Jenda.
(foto © Monika Janáková)


A co říci na závěr? Že jsme snad další díl Parní Olympie úspěšně zvládli beze ztráty kytičky. Bylo toho všeho opravdu dost, ale stálo to za to. Dle sportovní terminologie je laťka nastavená hodně vysoko. Zejména co se týká zázemí a servisu pro účastníky. A budeme se snažit držet tuto laťku minimálně ve stejné výši i v ročnících dalších. Příjemně nás překvapily velmi pozitivní reakce modelářů, kteří nás navštívili poprvé. Dle vyjádření mnoha z nich je parková dráha takového rozsahu a s takovým zázemím opravdu evropským unikátem. Toho si nesmírně vážíme.
Poděkování patří Vám všem, kteří jste se rozhodli nám pomoci s organizací a to na úkor svého volného času. Zejména pak externím pomocníkům. Bez Vaší pomoci bychom nebyli schopni zajistit bezproblémový chod celé akce. Budeme tedy doufat, že nám zůstanete nakloněni i v příštím roce.


(foto © Roman Šiler)



Nahoru