|
Osvětlení budov a kolejiště
|
Pro večerní a noční provoz je nezbytné zajistit řádné osvětlení vnitřních i vnějších
prostor. Jako zdroj napájení jsem použil "starý" transformátor PIKO FZ1, aby jsem zbytečně neodebíral
proud z kolejí. Pro rozvody jsem použil kroucenou dvojlinku 2 x 0,75mm.
Postupně bude zavedeno osvětlení do všech budov a budou také instalovány lampy veřejného
osvětlení.
|
Prvním místem, kde bude instalováno osvětlení, je budova
skladiště ve stanici Javorník. |
Hloubení rýhy pro pokládku vodičů do stanice Vřesová. |
Rozbočení vedení pomocí svorkovnice. |
Detail objímky. |
V konečné fázi jsou kabely zasypány štěrkem. |
Rozvod osvětlení pro hlavní budovu stanice Javorník. |
Rozbočka pro objímku osvětlení levé části budovy. |
Instalované osvětlení levé a pravé části budovy. |
Detail objímky se žárovkou. |
Příprava pro osvětlení zarážedla v budoucí výtopně. |
Instalace osvětlení zarážedla. |
Hloubení rýhy pro pokládku vodičů směrem ke zdroji. |
Pro připojení kabelu ke zdroji napájení jsou použita pájecí oka. |
Zdroj napájení - trafoFZ1. |
Osvětlená hlavní budova stanice Javorník. V pozadí jsou
osvětlené skladiště a návěsti na zarážedlech. |
Osvětlené skladiště. V pozadí je budova stanice Vřesová. |
Osvětlená budova stanice Vřesová. |
Dalším v pořadí bylo zavedení osvětlení do budovy pily a instalace lamp do kolejiště
ve stanici Javorník.
|
Prodloužení rozvodů z místa osvětlení staniční budovy. |
Položený kabel je zasypán hlínou. |
Vyústění kabelů pod pilou. Z pily bude kabel dále pokračovat ke stavědlu. |
Pokládka kabelu pod kolejí pro budoucí osvětlení stavědla. |
Osvětlená budova pily. |
Osvětlená budova pily. |
Rozbočení kabelu pro napájení lamp na nástupišti. |
Svorkovnici zajišťující rozbočení kabelu jsem zaizoloval páskou. |
Pokládka kabelu pod staničními kolejemi. |
Dlouho jsem přemýšlel, jakým způsobem ukotvit lampy v kolejišti. Podstava lampy má malou
plochu a je třeba jí upevnit k pevnému základu. Dřevěné špalíky by brzy shnily a betonové
kostky daných rozměrů jsem neměl k dispozici. Navíc představa, že bych musel do betonu
vrtat díry pro uchycení a protažení kabelů, mne také odradila.
Nakonec jsem našel zbytek plastového okapu ze stavby pergoly, který se mi zdál nejvhodnější.
Má dostatečnou plochu, aby byla lampa umístěna rovně ve všech směrech a bude také odolávat vodě
a mrazu.
|
U profil pro ukotvení lampy do štěrku. |
Otvory pro připevnění lampy a protažení kabelu. |
Lampa připevněná k profilu. |
Propojení kabelů. |
Instalace lampy v kolejišti. |
Instalace lampy a po- kládka kabelu k další lampě. |
První lampa instalova- ná v kolejišti stanice Javorník.
|
Noční osvětlení kolejiště. |
Noční osvětlení kolejiště. |
Zatím jsem měl dispozici pouze dvě lampy
další dvě budou dodatečně instalovány směrem vpravo od výpravní budovy.
|
Dalším krokem byla instalace lamp na dřevěném sloupu od společnosti Pola.
Sloup je celkem masivní a má dokonce i keramické cylindry pro vedení drátů.
Pro osvětlení vlečky lesního závodu jsem použil 3 lampy.
|
Lampa na dřevěném sloupu z produkce společnosti Pola. |
Pro napájení první lampy jsem přerušil vedení k pile lesního závodu ... |
... a odtud jsem přes svorkovni- ci vyvedl napájení. |
Postupně jsem propojil další dvě lampy. |
Od poslední lampy jsem si nachystal vedení pro osvětlení
skladu řeziva, který zde bude dodatečně umístěn. |
Kabel přichystaný pro osvětlení skladu řeziva. |
Pro osvětlení stavědla jsem použil již předem přichystaný kabel. |
Celkový pohled na vlečku lesního závodu. |
Osvětlená vlečka lesního závodu.
|
Pro osvětlení skladiště jsem použil lampy od společnosti PIKO a POLA - 2 nástěnné lampy
PIKO na čelní stěny skladiště a 2 sloupové lampy POLA, které osvětlují nakládkovou kolej.
|
|