|
30. 07. 2011
Sobotní podvečer na Harzké dráze
aneb srovnání modelového provozu se skutečností
|
Při vzpomínkách na náš loňský výlet na Harzkou úzkorozchodnou dráhu jsme se jeden
sobotní podvečer tématicky zaměřili právě na provoz s těmito modely. Počasí přímo
evokovalo náš pobyt na Harzké vrchovině - zamračené nebe doprovázené přeháňkami.
Ale to nás neodradilo od úmyslu vrátit se do Wernigerode a okolí alespoň prostřednictvím
naší zahradní železnice.
|
Obě provozní parní lokomotivy zastihl fotograf v okamžiku dozbrojování v depu stanice Javorník.
|
Parní lokomotivy 99 7234-0 a 99 6001-4 při dozbrojování v depu stanice Javorník. |
Parní lokomotivy 99 7234-0 a 99 6001-4 při dozbrojování v depu stanice Javorník. |
Osobní vozy jsou připravené u nástupišť stanice Javorník. |
Pro srovnání fotky ze stanice Wernigerode na HSB:
|
Depo Wernigerode.
(foto © Tomáš Randýsek, 25. 10. 2010) |
Depo Wernigerode.
(foto © Tomáš Randýsek, 24. 10. 2010) |
Stanice Wernigerode.
(foto © Tomáš Randýsek, 25. 10. 2010) |
A to už jsme zpět na zahradním kolejišti.
Jako první vyjela z depa lokomotiva 99 6001-4, aby se připojila k soupravě osobního vlaku 8951:
|
Osobní vůz KB-WR 900-493. |
Osobní vůz KB 900-473. |
Služební vůz KD aai 905-155. |
Další lokomotiva 99 7234-0 se připojila k soupravě osobního vlaku 8920:
|
Pro srovnání fotka lokomotivy 99 7243-0 ve stanici Wernigerode:
|
Lokomotiva 99 7234-0 ve stanici Wernigerode.
(foto © Tomáš Randýsek, 24. 10. 2010) |
Na zahradním kolejišti dojela mezitím lokomotiva na zhlaví
a připojila se k soupravě osobního vlaku 8920:
|
Osobní vůz KB 900-435. |
Osobní vůz KB 900-434. |
Osobní vůz KB 900-433. |
Služební vůz KD aai 905-151. |
Nákladní vůz GW 99-02-25. |
Při výjezdu ze stanice Javorník. |
Průjezd tunelem. |
Ve výhybně Dolní Kamenice. |
Pro srovnání fotka lokomotivy 99 6001-4 ve stanici Mägdesprung:
|
Ve stanici Mägdesprung.
(foto © Tomáš Randýsek, 26. 10. 2010) |
A zpět na zahradní kolejiště.
Setkání vlaků 8951 a 8920 na tradičním místě - u strážního domku v Jezeřanech:
|
Osobní vlak 8920 na okružní jízdě do stanice Javorník:
|
Průjezd pod mostem. |
Výjezd z tunelu. |
Výjezd z tunelu. |
Pro srovnání fotky z cesty na nejvyšší kopec Harzké vrchoviny - Brocken:
|
Tunel cestou na Brocken.
(foto © Tomáš Randýsek, 25. 10. 2010) |
Ve skalním zářezu.
(foto © Tomáš Randýsek, 25. 10. 2010) |
Ve skalním zářezu. |
Průjezd pod obloukovým mostem. |
Průjezd pod obloukovým mostem. |
Příjezd do stanice Javorník. |
Osobní vlak 8920 přijel na druhé nástupiště, kolej čtvrtá. |
Osobní vozy ve stanici Ořechov. |
Osobní vlak 8951 na cestě do Ořechova:
|
Průjezd zastávkou Skalka. |
Příjezd do Ořechova. |
Příjezd do Ořechova. |
Po příjezdu do Ořechova přepřáhla lokomotiva 99 6001-4 služební vůz od vlaku 8951,
připojila jej k soupravě osobních vozů vlaku 8955 na druhé koleji.
Poté pokračovala s tímto vlakem do stanice Moravany:
|
Přepřah lokomotivy a služebního vozu.
|
Odjezd vlaku 8955 z Ořechova. |
Za stanicí Ořechov. |
Průjezd kolem hlásky Kvítkov. |
Průjezd kolem hlásky Kvítkov. |
Příjezd do Moravan. |
Ve stanici Moravany. |
Lokomotiva 99 7234-0 ve stanici Javorník:
|
Lokomotiva 99 7234-0. |
Lokomotiva 99 7234-0. |
Pro srovnání fotky lokomotivy 99 7234-0 v depu stanice Wernigerode:
|
Lokomotiva 99 7234-0.
(foto © Tomáš Randýsek, 25. 10. 2010) |
Lokomotiva 99 7234-0.
(foto © Tomáš Randýsek, 25. 10. 2010) |
Po příjezdu vlaku 8920 do stanice Javorník došlo k přepřahu lokomotivy 99 7234-0.
Osobní vlak, nyní již s číslem 8919 odjel do stanice Ořechov:
|
Přepřah lokomotivy. |
Přepřah lokomotivy. |
Osobní vlak 8919 je připraven k odjezdu. |
Odjezd ze stanice Javorník. |
Ve výhybně Dolní Kamenice. |
Na traťovém úseku Dolní Kamenice - Ořechov. |
Na traťovém úseku Dolní Kamenice - Ořechov. |
Příjezd do Ořechova. |
Ve stanici Ořechov. |
Pro srovnání fotka jízdy vlaku 8930 taženého lokomotivou 99 7243-0:
|
Průjezd křižovatkou ve Wernigerode Westerntor.
(foto © Tomáš Randýsek, 24. 10. 2010) |
Ve slunci prosvícené letní neděli, byl modelový provoz na zahradě věnován naší asi
nejoblíbenější železnici v tomto měřítku - RhB (Rhätische Bahn). Do vozového parku
bylo zařazeno pár nových lokomotiv i vagonů a tak byl provoz až do pozdních večerních
hodin poměrně rušný.
|
Ve stanici Ořechov je připravena k odjezdu souprava R951 "Bernina Express". |
Lokomotiva Gmf 4/4 č. 243 čeká na odstavné koleji. |
R951 "Bernina Express" na trase Ořechov - Moravany:
|
Odjezd ze stanice Ořechov. |
V záplavě zeleně. |
Před hláskou Kvítkov. |
Průjezd kolem hlásky Kvítkov. |
Pohled z dálky. |
Na rovném traťovém úseku. |
Průjezd pod stavědlem. |
Na vjezdovém zhlaví se souprava kroutí jako had. |
Příjezd do Moravan. |
"Bernina Express" přijel na druhé nástupiště, kolej 4. |
Lokomotiva Ge 4/4 II č. 618. |
Z pohledu cestujícího. |
V areálu depa Moravany panuje polední klid:
|
Pohled na depo. |
Lokomotivy Ge 4/4 I 602 a Ge 4/4 II 621. |
Elektrický vůz ABe 4/4 33. |
Na nakládkových a vykládkových kolejích ve stanicích Moravany a Javorník jsou
již připraveny nákladní vagony pro odpolední manipulační vlak:
|
Výměnné chladící nástavby Lb-v. |
Krytý vůz Haik "Calanda Bräu". |
Vozy na odstavné koleji depa. |
Samovýsypné vozy. |
Cisterna Uah na vlečce ropné rafinérie v Javorníku. |
Výměnné chladící nástavby Lb-v Coop u skladiště. |
Ze stanice Javorník odjíždí do stanice Smrk mimořádný osobní vlak:
|
Odjezd ze stanice Javorník. |
Na odjezdovém zhlaví. |
Před stanicí Vřesová. |
Ve stanici Vřesová. |
Přejezd přes hlavní trať. |
Jízda podél lesního úseku. |
Na pískovcovém mostě. |
Vjezd do stanice Smrk. |
Ve stanici Smrk. |
Ve stanici Smrk. |
Mimořádný vlak je připraven k odjezdu zpět do Javorníku. |
Pracovní vlak. |
Odjezd ze stanice Smrk. |
Na pískovcovém mostě. |
V lesním úseku. |
Vjezd do stanice Javorník. |
Setkání dvou mimořádných vlaků u druhého nástupiště. |
Vlaky ve stanici Javorník.
|
Cestující mimořádného výletního vlaku taženého parní lokomotivou G 3/4 11 "Heidi"
mohli přesednout do dalšího mimořádného vlaku RE 3333 taženého elektrickou lokomotivou
Ge 6/6 412 a pokračovat až do stanice Moravany:
|
Odjezd ze stanice Javorník. |
Odjezd ze stanice Javorník. |
Vlak míjí ropnou rafinérii. |
V tunelu. |
Výjezd z tunelu. |
Mezi skalními masivy. |
Vlak projíždí výhybnou Dolní Kamenice. |
Průjezd vlaku kolem venkovského statku. |
Na zastávce Skalka. |
Vjezd do Ořechova. |
Ve stanici Ořechov budou mít cestující čas na prohlídku okolí. |
Lokomotiva Gmf 4/4 s evidenčním číslem 243 přejela v mezičase do stanice Javorník,
aby zde sestavila manipulační vlak Mn62861. Nejdříve doplnila pohonné hmoty u čerpací stanice
a potom již začal posun. Po ukončení posunu následoval přímý odjezd do stanice Ořechov:
|
Ve stanici Moravany byl od vlaku R951 odpojen vůz první třídy, který byl odstaven do depa.
Z druhého konce byl odpojen vůz s výměnnou chladící nádstavbou.
Poté se "Bernina Express", nyní s číslem R950, vydal na zpáteční cestu do Javorníku:
|
Odpojení vozu. |
Přejezd do depa. |
Přejezd do depa. |
Odpojování vozu. |
Odstavený vůz. |
Lokomotiva míjí odstavený vůz. |
Průjezd kolem budovy depa. |
Přejezd na pravé zhlaví. |
Na pravém zhlaví. |
Připojování k vlaku. |
Odpojování nákladního vozu. |
Posun s nákladním vozem. |
R950 "Bernina Express" je připraven k odjezdu. |
Odjezd ze stanice Moravany. |
Průjezd pod stavědlem. |
Na odjezdovém zhlaví. |
Na odjezdovém zhlaví. |
Ze stanice Ořechov odjíždí mimořádný osobní vlak RE 3333:
|
Odjezd ze stanice Ořechov. |
Průjezd přes zhlaví. |
V záplavě zeleně. |
Před hláskou Kvítkov. |
Průjezd kolem hlásky Kvítkov. |
Na rovném dvoukolejném úseku.
|
R950 "Bernina Express" se míjí s RE 3333.
|
Průjezd kolem hlásky Kvítkov. |
Průjezd kolem hlásky Kvítkov. |
Před Ořechovem. |
Příjezd do Ořechova. |
Ve stanici Ořechov. |
Na vjezdovém zhlaví. |
Příjezd do Moravan. |
Ve stanici Moravany. |
Ze stanice Javorník odjíždí do Moravan regionální vlak RE 1133. Vlak bude čekat
ve výhybně Dolní Kamenice na průjezd protijedoucího vlaku R950 "Bernina Express":
|
Odjezd ze stanice Javorník. |
Na odjezdovém zhlaví. |
Mezi skalními masivy. |
Letecký pohled. |
Ve výhybně Dolní Kamenice. |
Řídící vůz. |
Odjezd z Ořechova. |
Průjezd zastávkou Skalka. |
Na přejezdu v Jezeřanech. |
Průjezd venkovem. |
Křižování v Dolní Kamenici. |
Křižování v Dolní Kamenici. |
Křižování v Dolní Kamenici. |
Pod mostem. |
Průjezd kolem ropné rafinérie. |
Vjezd do stanice. |
Příjezd ke třetímu nástupišti. |
Ve stanici Javorník. |
Mezitím odjíždí z výhybny Dolní Kamenice regionální vlak RE 1133:
|
Odjezd z výhybny. |
Před přejezdem v Jezeřanech. |
Na zastávce Skalka. |
Po příjezdu do Ořechova. |
Odjezd z Ořechova. |
Průjezd kolem hlásky Kvítkov. |
Na rovném traťovém úseku. |
Na vjezdovém zhlaví. |
Na vjezdovém zhlaví. |
Příjezd do Moravan. |
Lokomotiva Gmf 4/4 začala svoji pravidelnou odpolední práci.
Nejdříve odpojila od manipulčního vlaku Mn62861 dva poslední vozy s řezivem,
které dopravila na odstavnou kolej ke skladišti:
|
Následně odjel manipulační vlak do Moravan:
|
Ihned po příjezdu do Moravan začal další posun. Lokomotiva nejdříve zajela do depa,
kde připřáhla vozy pro manipulační vlak Mn62862 do stanice Ořechov:
|
Poté byly k vlaku připojeny, u skladiště v levé části stanice,
dva vozy s chladícími kontejnery Coop a jeden krytý vůz.
Všechny spojené vozy manipulačního vlaku Mn62862 byly odstaveny na první koleji
a lokomotiva zajela pro vozy manipulačního vlaku Mn62861, aby je mohla rozposunovat:
|
Od druhého nástupiště odjíždí regionální vlak RE 1134 na trase Moravany - Ořechov:
|
Odjezd z Moravan. |
Na odjezdovém zhlaví. |
Na odjezdovém zhlaví. |
Traťový úsek Moravany - - hláska Kvítkov - Ořechov. |
Vjezd do Ořechova. |
Po příjezdu do Ořechova. |
Lokomotiva Ge 6/6 s číslem 412 se odpojuje od soupravy a zajiždí do depa:
|
Z depa vyjíždí lokomotiva Ge 4/4 I s číslem 602, aby zajistila posun vozů mimořádného vlaku:
|
Pohled na obvod depa. |
A ještě pár večerních fotek ze stanice Javorník:
|
Nově instalované halogenové osvětlení ve stanici Moravany podbarvilo večerní atmosféru:
|
Ještě poslední noční posun ve stanici Moravany. Lokomotiva Gmf 4/4 připojuje odstavený
osobní vůz B 2221 a poté již se manipulační vlak Mn62862 vydává na cestu do Ořechova:
|
Nashledanou příště. |
|