Number of visitors:


Optimized for browser:

Locations of visitors to this page

Step by step - 2011

New buildings in the station Moravany

I glued some buildings for station Moravany during a winter. All buildings are situated on the left gridiron. The dominant building is a worshop of depot (DKV). This building has two passable track and it admits a few locomotives on its lenght 230 cm. There is a small engine shed next to workshop for steam locomotives with a coal-loading equipment. A water crane will built yet. In the midle of gridiron is s signal box which commands switches on a left gridiron of the station and on a right gridiron of the depot. One more signal box will placed on the entrance from station. There are two warehouses with leading ramps on-site of general loading and unloading track (VNVK) in a front part.

Workshop building of depot rail vehicles.



Signal box St2.



Engine shed.



Coal-loading equipment.



View of the depot in station Moravany.



Warehouse.



View of the left gridiron.



Warehouses and general loading and unloading track.



View of the left gridiron.

General view of the station
Moravany.


Up


Rebuilding of gridiron in Orechov

The short track in station Orechov were limiting for a long trains after track lengthening in station Javornik. The best advantageous variant was a lengthening of track on the left gridiron by slim switches Thiel. Track was shaped into arc and station had a little different appearance besides a lengthening of track.

The short track in station
Orechov were limiting for a long
trains.

Switches laying for a test.

We had to move a greenery.
I just hope that it will without
loss.

Terrain is ready for laying of
a new switches and track.

Switches laying.

The first arc.

Cables from decoder to switch
machine ...

... must have been lengthen.

Next two arc track.

Switches on the gridiron.

Track laying is done.

Only switch machines mount yet.

Ballast filling up.

The gridiron is done.

The gridiron is done.

Up


Platforms in the station Moravany

Dalším stavebním prvkem ve stanici Moravany jsou pískovcová nástupiště zhotovená firmou ASY model. Tato pochozí nástupiště zpevněná armaturou se již osvědčila ve stanici Javorník. Nástupiště jsou dlouhá 4 metry a za nějaký čas k nim ještě přibude výpravní budova.

Sestavení jednotlivých dílů.

Sestavení jednotlivých dílů.

Usazení prvního dílu.

Vyrovnávání štěrkového podloží.

Vyrovnávání pískovcových
podložek.

Vyrovnávání pískovcových
podložek.

Podloží je připraveno, můžeme
osazovat další díly nástupiště.

Usazování dalších dílů.

Lepení jednotlivých dílů.

Kontrola roviny.

Polovina druhého nástupiště
je dokončená.

Dořezávání spojovacích ploch.


Druhé nástupiště je dokončené.

Příprava podloží prvního
nástupiště.

Vyrovnávání výšky kolejí.

Dokončená nástupiště.


Nahoru


Station street in Javornik

Rozestavěná Nádražní ulice z pískovcových kostek byla prodloužena až k vlečce dřevařského závodu. Dopravní obslužnost je tedy zajištěna. Současně s pokládkou silnice byly položeny zešikmené plochy nástupišť v Javorníku a Moravanech a byly také položeny pískovcové bloky pod budovu depa v Moravanech. Ve stanici Javorník byla nainstalována nová rozvodná skříň pro osvětlení nástupišť, která již nezasahuje do průjezdného průřezu.


Usazování prvního dílu.

První díl je usazen a zafixován.

Odstraněná zemina pro
obloukový segment.

Sestavování dílů "na sucho".


Vyřezávání oblouku.


Vyřezaný oblouk včetně
vyvrtaného otvoru pro lampu.

Všechny díly jsou položeny.

Všechny díly jsou položeny.

Mobilní dílna pana Chudoby.

Instalace osvětlení.

Lepení bezpečnostní folie.

Lepení bezpečnostní folie.

Instalace lamp pouličního osvětlení.


Čištění od kamínků.

Silnice před dokončením.

Dokončená Nádražní ulice.


Instalace zešikmených ploch nástupišť a rozvodné skříně v Javorníku.


Instalace zešikmených ploch nástupišť v Moravanech.


Instalace pískovcových bloků pod budovu depa.


Up