I glued some buildings for station Moravany during a winter. All buildings are
situated on the left gridiron. The dominant building is a worshop of depot (DKV).
This building has two passable track and it admits a few locomotives on its lenght
230 cm. There is a small engine shed next to workshop for steam locomotives with
a coal-loading equipment. A water crane will built yet. In the midle of gridiron
is s signal box which commands switches on a left gridiron of the station and on
a right gridiron of the depot. One more signal box will placed on the entrance from
station. There are two warehouses with leading ramps on-site of general loading
and unloading track (VNVK) in a front part.
Workshop building of depot rail vehicles.
Signal box St2.
Engine shed.
Coal-loading equipment.
View of the depot in station Moravany.
Warehouse.
View of the left gridiron.
Warehouses and general loading and unloading track.
The short track in station Orechov were limiting for a long trains after track lengthening
in station Javornik. The best advantageous variant was a lengthening of track on
the left gridiron by slim switches Thiel. Track was shaped into arc and station
had a little different appearance besides a lengthening of track.
The short track in station Orechov were limiting for a long trains.
Switches laying for a test.
We had to move a greenery. I just hope that it will without loss.
Terrain is ready for laying of a new switches and track.
Dalším stavebním prvkem ve stanici Moravany jsou pískovcová nástupiště zhotovená
firmou ASY model. Tato pochozí nástupiště zpevněná armaturou se již osvědčila ve
stanici Javorník. Nástupiště jsou dlouhá 4 metry a za nějaký čas k nim ještě přibude
výpravní budova.
Sestavení jednotlivých dílů.
Sestavení jednotlivých dílů.
Usazení prvního dílu.
Vyrovnávání štěrkového podloží.
Vyrovnávání pískovcových podložek.
Vyrovnávání pískovcových podložek.
Podloží je připraveno, můžeme osazovat další díly nástupiště.
Rozestavěná Nádražní ulice z pískovcových kostek byla prodloužena až k vlečce
dřevařského závodu. Dopravní obslužnost je tedy zajištěna. Současně s pokládkou
silnice byly položeny zešikmené plochy nástupišť v Javorníku a Moravanech a byly
také položeny pískovcové bloky pod budovu depa v Moravanech. Ve stanici Javorník
byla nainstalována nová rozvodná skříň pro osvětlení nástupišť, která již nezasahuje
do průjezdného průřezu.
Usazování prvního dílu.
První díl je usazen a zafixován.
Odstraněná zemina pro obloukový segment.
Sestavování dílů "na sucho".
Vyřezávání oblouku.
Vyřezaný oblouk včetně vyvrtaného otvoru pro lampu.
Všechny díly jsou položeny.
Všechny díly jsou položeny.
Mobilní dílna pana Chudoby.
Instalace osvětlení.
Lepení bezpečnostní folie.
Lepení bezpečnostní folie.
Instalace lamp pouličního osvětlení.
Čištění od kamínků.
Silnice před dokončením.
Dokončená Nádražní ulice.
Instalace zešikmených ploch nástupišť a rozvodné skříně v Javorníku.
Instalace zešikmených ploch nástupišť v Moravanech.