Počet přístupů na stránky:


Optimalizováno pro prohlížeč:

Locations of visitors to this page

Modelář 2011

BVV Brno, 10. - 13. 03. 2011

Po tříleté přestávce se na brněnské výstaviště vrátil veletrh modelů pod názvem MODELÁŘ, který se konal společně s veletrhy ITEA BRNO, PRODÍTĚ a RYBAŘENÍ ve dnech 10. - 13. března 2011. Společnost Moravských Parkových Drah obdržela pozvánku k účasti na doprovodném programu, kterého se zúčastnila se svým mobilním kolejištěm pro velké modely parních a bateriových lokomotiv.

A tak jsme se ve středu po obědě sešli ve skladu, naložili koleje a odjeli jsme na výstaviště do pavilonu G1 stavět. Pro osm lidí to byla práce až do večera. Kolejiště bylo navrženo jako jednokolejné s centrálním pětikolejným nádražím (tři průjezdné koleje + dvě kusé koleje pro roztápění lokomotiv) a dvěma vratnými smyčkami. Celková délka byla kolem 250 metrů.


Nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pravá smyčka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Levá smyčka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Část montážního týmu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přesun bateriové lokomotivy.
(foto © Tomáš Randýsek)


Jízdní zkoušky na sestaveném kolejišti.
(foto © Tomáš Randýsek)


Po provedení nezbytných jízdních zkoušek bylo kolejiště prohlášeno za způsobilé k následnému čtyřdennímu provozu. Ve čtvrtek ráno jsme ještě rozmístili reklamní poutače a stojan s reklamními materiály a tímto jsme byli připraveni na první nápor cestujících. Dopolední provoz vždy zajišťovaly bateriové lokomotivy a ve čtvrtek, vzhledem k malému počtu návštěvníků, jezdily celý den.

Reklamní poutače.
(foto © Tomáš Randýsek)


Každý den jsme zahajovali provoz s bateriovými lokomotivami.
(foto © Tomáš Randýsek)


Největší nápor návštěvníků jsme zažili v sobotu. Již od brzkého dopoledne jezdily všechny soupravy zcela vytížené a počet zájemců o svezení stále narůstal.

Plně obsazený vlak tažený bateriovou lokomotivou AEG.
(foto © Tomáš Randýsek)


Příprava parní lokomotivy SOLINGEN na provozní den.
(foto © Tomáš Randýsek)


Parní lokomotiva SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek)


Parní lokomotivy KRZENOWIC a SOLINGEN ve stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)


Na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)


Zkusili jsme připojit osm osobních vozů za parní lokomotivu a byli jsme zvědaví, jestli si s touto zátěží poradí. A parní lokomotiva si s ní poradila. A utáhla by asi ještě nějaký ten vagon navíc. Na fotkách je to už opravdu vlak jak se patří. Trať však byla v ideální rovině, v parku za Olympií jsou traťové poměry výrazně jiné.

Zatěžkávací zkouška.
(foto © Tomáš Randýsek)


Přijeli také Uhlířovi se svojí parní lokomotivou GROMIT, aby nám pomohli zvládnout víkendový nápor návštěvníků veletrhu.

Příprava GROMITA k provozu.
(foto © Tomáš Randýsek)


GROMIT na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)


SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek)

KRZENOWIC.
(foto © Tomáš Randýsek)

KRZENOWIC.
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN.
(foto © T. Randýsek)

KRZENOWIC.
(foto © T. Randýsek)

KRZENOWIC.
(foto © Tomáš Randýsek)

KRZENOWIC.
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek)


Nádraží v obležení návštěvníků.
(foto © Tomáš Randýsek)


Průvodčí měli plné ruce práce ...
(foto © Tomáš Randýsek)


Bateriové lokomotivy byly nasazovány také na závěr každého provozního dne.
(foto © Tomáš Randýsek)


Prototyp světelného návěstidla s počítadlem náprav z dílny Pavla Uhlíře.
(foto © Tomáš Randýsek)


"Závodní mamut" z depa Vinohrady s dívčí obsluhou.
(foto © Tomáš Randýsek)


"Malá pilná" z depa Strážnice se strojvedoucím Jendou.
(foto © Tomáš Randýsek)


Návštěvníci si se zájmem prohlíželi parní lokomotivy.
Standardních dotazů "To fakt jezdí na páru!?" bylo dost.
(foto © Tomáš Randýsek)


Lavicové vozy plně obsazené dětskými cestujícími.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Účast na veletrhu Modelář 2011 byla příjemným zpestřením zimní přestávky, kdy příležitostí zajezdit si není mnoho. Stěhování modelů a montáž kolejiště sice zabere dost času a energie,
ale když se sejde více lidí, tak je to hned veselejší.
Děkujeme členům klubu, kteří se podíleli na stavbě a provozu kolejiště a samozřejmě také všem návštěvníkům, kteří se přišli svézt a podpořili tak naši klubovou činnost. A už se těšíme na setkání se všemi příznivci na našem prvním provozním víkendu na Parkové dráze v Olympii,
který proběhne v sobotu 30. dubna a v neděli 1. května.



Nahoru