|
Modelář 2011
BVV Brno, 10. - 13. 03. 2011
|
Po tříleté přestávce se na brněnské výstaviště vrátil veletrh modelů pod názvem
MODELÁŘ, který se konal společně s veletrhy ITEA BRNO, PRODÍTĚ a RYBAŘENÍ ve dnech
10. - 13. března 2011.
Společnost Moravských Parkových Drah obdržela pozvánku k účasti na doprovodném
programu, kterého se zúčastnila se svým mobilním kolejištěm pro velké modely parních
a bateriových lokomotiv.
A tak jsme se ve středu po obědě sešli ve skladu, naložili koleje a odjeli jsme
na výstaviště do pavilonu G1 stavět. Pro osm lidí to byla práce až do večera.
Kolejiště bylo navrženo jako jednokolejné s centrálním pětikolejným nádražím (tři
průjezdné koleje + dvě kusé koleje pro roztápění lokomotiv) a dvěma vratnými smyčkami.
Celková délka byla kolem 250 metrů.
|
Nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Pravá smyčka.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Levá smyčka.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Část montážního týmu.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Přesun bateriové lokomotivy.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Jízdní zkoušky na sestaveném kolejišti.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Po provedení nezbytných jízdních zkoušek bylo kolejiště prohlášeno za způsobilé
k následnému čtyřdennímu provozu. Ve čtvrtek ráno jsme ještě rozmístili reklamní
poutače a stojan s reklamními materiály a tímto jsme byli připraveni na první nápor
cestujících. Dopolední provoz vždy zajišťovaly bateriové lokomotivy a ve čtvrtek,
vzhledem k malému počtu návštěvníků, jezdily celý den.
|
Reklamní poutače.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Každý den jsme zahajovali provoz s bateriovými lokomotivami.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Největší nápor návštěvníků jsme zažili v sobotu. Již od brzkého dopoledne jezdily
všechny soupravy zcela vytížené a počet zájemců o svezení stále narůstal.
|
Plně obsazený vlak tažený bateriovou lokomotivou AEG.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Příprava parní lokomotivy SOLINGEN na provozní den.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Parní lokomotiva SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Parní lokomotivy KRZENOWIC a SOLINGEN ve stanici.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Na trati.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Zkusili jsme připojit osm osobních vozů za parní lokomotivu a byli jsme zvědaví,
jestli si s touto zátěží poradí. A parní lokomotiva si s ní poradila. A utáhla
by asi ještě nějaký ten vagon navíc. Na fotkách je to už opravdu vlak jak se patří.
Trať však byla v ideální rovině, v parku za Olympií jsou traťové poměry výrazně jiné.
|
Zatěžkávací zkouška.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Přijeli také Uhlířovi se svojí parní lokomotivou GROMIT, aby nám pomohli zvládnout
víkendový nápor návštěvníků veletrhu.
|
Příprava GROMITA k provozu.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
GROMIT na trati.
(foto © Tomáš Randýsek) |
SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek) |
SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek) |
SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek) |
KRZENOWIC.
(foto © Tomáš Randýsek) |
KRZENOWIC.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
SOLINGEN.
(foto © T. Randýsek) |
KRZENOWIC.
(foto © T. Randýsek)
|
KRZENOWIC.
(foto © Tomáš Randýsek) |
KRZENOWIC.
(foto © Tomáš Randýsek) |
SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Nádraží v obležení návštěvníků.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Průvodčí měli plné ruce práce ...
(foto © Tomáš Randýsek) |
Bateriové lokomotivy byly nasazovány také na závěr každého provozního dne.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Prototyp světelného návěstidla s počítadlem náprav z dílny Pavla Uhlíře.
(foto © Tomáš Randýsek) |
"Závodní mamut" z depa Vinohrady s dívčí obsluhou.
(foto © Tomáš Randýsek) |
"Malá pilná" z depa Strážnice se strojvedoucím Jendou.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Návštěvníci si se zájmem prohlíželi parní lokomotivy.
Standardních dotazů "To fakt jezdí na páru!?" bylo dost.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Lavicové vozy plně obsazené dětskými cestujícími.
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Účast na veletrhu Modelář 2011 byla příjemným zpestřením zimní přestávky, kdy
příležitostí zajezdit si není mnoho. Stěhování modelů a montáž kolejiště sice zabere
dost času a energie, ale když se sejde více lidí, tak je to hned veselejší.
Děkujeme členům klubu, kteří se podíleli na stavbě a provozu kolejiště a samozřejmě
také všem návštěvníkům, kteří se přišli svézt a podpořili tak naši klubovou činnost.
A už se těšíme na setkání se všemi příznivci na našem prvním provozním víkendu na
Parkové dráze v Olympii,
který proběhne v sobotu 30. dubna a v neděli 1. května.
|
|