|
RhB (Rhätische Bahn) 2011
úterý 16. srpna 2011, 2. den
|
Druhý den jsme si celý vyhradili pro berninskou trať. Být na RhB a nezavítat přes
Berninský průsmyk do italského Tirana na dobrou kávu a jejich osvěžující víno
frizzante snad ani není možné. Tedy alespoň pro nás, fandy této nádherné železnice.
|
Ranní průjezd Bernina Expressu z Davosu do St. Moritze.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Nádraží ve Filisuru.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Příjezd vlaku R 1809 z Davosu.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Příjezd našeho vlaku RE 1121 z Churu do St. Moritze.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Lokomotiva Ge 4/4 III No. 652.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Křižování s protijedoucím vlakem RE 1128 ve stanici Preda.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Ve stanici Samedan jsme přesedli do vlaku jedoucího do Pontresiny.
Na nádraží nebylo moc času na focení, takže jen pár fotek z cesty Samedan - Pontresina:
|
Skupina výměnných chladících kontejnerů Coop.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Pohled zpět k Samedanu.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Za zastávkou Punt Muragl.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Před Pontresinou.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Nově nasazovaná jednotka ABe 8/12 "Allegra", tady na vlaku R 1632 Tirano - St. Moritz.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Skladiště s přepravkami, skoro jako na našem kolejišti.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Vrcholová stanice Muottas Muragl Bahn.
(foto © Tomáš Randýsek) |
V Pontresině jsme nasedli do vlaku R 1621, který nás poveze přes Berninu do italského Tirana:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
Při průjezdu zastávkou Surovas míjíme D 970 Bernina Express.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Zastávka Morteratsch.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Projíždíme známým obloukem o poloměru pouhých 45 metrů.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Jízda podél berninské magistrály a řeky Cascata da Bernina.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Před námi se tyčí Piz Lagalb, nadmořská výška 2.959 m.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Železniční přejezd před stanicí Bernina Suot.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Stanice Bernina Suot.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Lanovka na Diavolezzu, která leží v nadmořské výšce 2.978 m.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Křižování s vlakem R 1636 ve stanici Bernina Lagalb.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Pantograf ABe 4/4 No. 55.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Japonci na Bernině.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Stoupáme k nejvýše položené stanici na RhB - Ospizio Bernina.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Jezero Lago Bianco a ledovcové pole na Bernina Hospiz.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Posunovací lokomotiva Tmf 2/2 No. 87.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Posunovací lokomotiva Tmf 2/2 No. 87.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Námezník.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
Ledovcové pole mezi Piz Canton a Piz Cambrena.
(foto © Tomáš Randýsek) |
A přihnal se mrak.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
V oblouku pod stanicí Alp Grüm.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Těmito galeriemi jsme před chvílí projížděli. To je pane sešup.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Výhybna mezi stanicemi Alp Grüm a Cavaglia a křižování s protijedoucím vlakem R 1640.
Na konci byly zařazeny dva otevřené panoramatické vozy.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Klesání v oblouku. Výškový roz- díl našeho vagonu a jednotky na čele vlaku je patrný.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Z mostu přímo do galerie.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Nestavěl ten most náhodou pan Chudoba?
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Tento domeček leží kousek nad stanicí Alp Grüm.
Na levém obrázku je zachycený teleobjektivem před stanici Cavaglia.
Na pravém obrázku je reálný pohled bez přiblížení.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Stanice Cavaglia.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Protijedoucí Bernina Express.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Začínáme klesat k Poschiavu.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Malebné údolí s jezerem Lago di Poschiavo. Za necelou hoďku budeme na jeho opačném konci.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Skoro letecký pohled na městečko Poschiavo. Nádraží je vpravo dole.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Zástávka Privilasco v lukách nad Poschiavem je na znamení.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Nádraží v Poschiavu.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Sjezd k Poschiavu je v poměrně velkém sklonu.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
V Poschiavu již stál vlak R 1644.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Míjení vlaků je opravdu těsné.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Tak si v klidu sedíme v posledním voze a klábosíme.
Najednou je kolem vozu nějaký pohyb zaměstnanců a tak se raději ptáme, co se to děje.
A ještěže jsme se zeptali. Poslední vagon tady končí. Tak honem přesednout, nebo tu zůstaneme trčet.
Jenže my chceme ještě do Tirana a zase tolik času nemáme.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Elektrický vůz ABe 4/4 II No. 46.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Posunovací elektrická lokomotiva Ge 2/2 No. 161.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Tady je zachycena při posunu.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Odjíždíme z Poschiva a nechává- me zde poslední vůz. Ještěže v něm nesedíme.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Zadrátovaný kostelík.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Projíždíme úzkými uličkami v Sant´ Antoniu.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Přejíždíme přes hlavní silnici.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Lidé jsou zde na vlaky v ulicích zvyklí.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Zastávka Miralago u jezera Lago di Poschiavo.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Lago di Poschiavo.
(foto © Tomáš Randýsek) |
To je přece stanice Alp Grüm. Foceno teleobjektivem.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
A teď již sjíždíme do dalšího údolí blíže k Brusiu a Tiranu.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Už je vidět viadukt v Brusiu. Ale co ty červené závěsy? To už jsme přece někde viděli.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Těsně před Brusiem.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Stanice Brusio. Není ten náš vlak nějak divně zkroucený?
(foto © Tomáš Randýsek) |
Kamenné sklepy ve stráni.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Průjezd přes částečně zahalený Brusio viadukt. |
Železniční přejezd před hraniční stanicí Campocologno.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Odjíždíme ze stanice.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Jako na housenkové dráze.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Italské Tirano.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Vjíždíme do Tirana.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
V zrcadle.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Přejezd před stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Allegra na nádraží v Tiranu.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Panoramatické vozy.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Není zde trochu těsno?
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Strojvedoucí si sám přestavuje výhybku. |
Náš vlak s číslem R 1652 je připraven k odjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Tak tam nahoře u toho kostelíku je asi super bydlení. Jen nesmíte při nákupech zapomínat. To se pak nalítáte.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Odjíždíme z Tirana.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Jízda po silnici.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Na shledanou Itálie.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Stoupáme k Brusiu.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Hraniční přechod do Švýcarska.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Stanice Campocolgno.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Překladiště v Campocolognu.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Průjezd přes částečně zahalený Brusio viadukt na zpáteční cestě.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Do Brusia již přijíždí vlak R 1625 z Poschiava. Bude další křižování.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Na konci je opět zařazen otevřený panoramatický vůz.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Na čele je elektrický vůz ABe 4/4 II No. 54.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Pohled z objektivu do objektivu.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Zářez za Brusiem.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Teď už jsme výš zase my.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Jízda podél Laga di Poschiavo.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Jízda podél řeky Poschiavino.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Přijíždíme do Poschiava.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Budou nám připojovat dva vozy plné cyklistů a jejich kol.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Do stanice se blíží vlak R 1629 ze St. Moritze.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Příjezd vlaku R 1629.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Nádražní cedule.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Začínáme šplhat k Bernině.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Panoramatický vůz s cyklisty.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Skalní zářez.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Před námi je tunel.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Pantografy jsou stažené na minimum.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Ve výhybně před Alp Grüm se míjíme s protijedoucím vlakem.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Tentokrát jsme se rozhodli vystoupit ve stanici Ospizio Bernina a sejít podél trati do další stanice.
A cestou samozřejmě pořídit nějaké ty fotky projíždějících vlaků.
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
A zde jsou členové naší výpravy rozesetí podél trati a čekající na úlovky:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Ledovcové pole nasvícené v odpoledním slunci.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Lanovka Lagalb.
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Výhled strojvedoucího Allegry.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Allegra v Pontresině.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Zhlaví v Pontresině směrem na Samedan a St. Moritz.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Příjezd vlaku R 1949.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Lokomotiva Ge 4/4 II No. 633.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Při odjezdu z Pontresiny jsem ještě vyfotil sestavování smíšeného vlaku do Tirana.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Lokomotiva Ge 6/6 II No. 706 "Disentis/Mustér" ...
(foto © Tomáš Randýsek) |
... odjíždí s nákladním vlakem do Pontresiny.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Lokomotiva Ge 4/4 II No. 620.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Už přijíždí náš vlak do Filisuru s lokomotivou Ge 4/4 II No. 645.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Lokomotiva Ge 4/4 II No. 645 po příjezdu do Filisuru.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Služební vůz DS 4226 s panto- grafem, který se v zimě používá pro vytápění vozů.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
A ještě jedna večerní fotografie lokomotivy Ge 4/4 II No. 627 "Reichenau-Tamins".
(foto © Tomáš Randýsek) |
|