Počet přístupů na stránky:


Optimalizováno pro prohlížeč:

Locations of visitors to this page

RhB (Rhätische Bahn) 2011

úterý 16. srpna 2011, 2. den


... předchozí reportáž - RhB (Rhätische Bahn) 2011, 1. den


Druhý den jsme si celý vyhradili pro berninskou trať. Být na RhB a nezavítat přes Berninský průsmyk do italského Tirana na dobrou kávu a jejich osvěžující víno frizzante snad ani není možné. Tedy alespoň pro nás, fandy této nádherné železnice.


Ranní průjezd Bernina Expressu
z Davosu do St. Moritze.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nádraží ve Filisuru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd vlaku R 1809 z Davosu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd našeho vlaku RE 1121
z Churu do St. Moritze.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokomotiva Ge 4/4 III No. 652.
(foto © Tomáš Randýsek)



Křižování s protijedoucím vlakem RE 1128 ve stanici Preda.
(foto © Tomáš Randýsek)



Ve stanici Samedan jsme přesedli do vlaku jedoucího do Pontresiny.
Na nádraží nebylo moc času na focení, takže jen pár fotek z cesty Samedan - Pontresina:

Skupina výměnných chladících kontejnerů Coop.
(foto © Tomáš Randýsek)


Pohled zpět k Samedanu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Za zastávkou Punt Muragl.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před Pontresinou.
(foto © Tomáš Randýsek)



Nově nasazovaná jednotka ABe 8/12 "Allegra", tady na vlaku R 1632 Tirano - St. Moritz.
(foto © Tomáš Randýsek)


Skladiště s přepravkami,
skoro jako na našem kolejišti.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vrcholová stanice
Muottas Muragl Bahn.
(foto © Tomáš Randýsek)



V Pontresině jsme nasedli do vlaku R 1621, který nás poveze přes Berninu do italského Tirana:

(foto © Tomáš Randýsek)

Při průjezdu zastávkou Surovas
míjíme D 970 Bernina Express.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zastávka Morteratsch.
(foto © Tomáš Randýsek)

Projíždíme známým obloukem
o poloměru pouhých 45 metrů.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda podél berninské magistrály
a řeky Cascata da Bernina.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před námi se tyčí Piz Lagalb,
nadmořská výška 2.959 m.
(foto © Tomáš Randýsek)

Železniční přejezd před stanicí
Bernina Suot.
(foto © Tomáš Randýsek)

Stanice Bernina Suot.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lanovka na Diavolezzu, která
leží v nadmořské výšce 2.978 m.
(foto © Tomáš Randýsek)

Křižování s vlakem R 1636
ve stanici Bernina Lagalb.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pantograf ABe 4/4 No. 55.
(foto © Tomáš Randýsek)

Japonci na Bernině.
(foto © Tomáš Randýsek)

Stoupáme k nejvýše položené stanici na RhB - Ospizio Bernina.
(foto © Tomáš Randýsek)


Jezero Lago Bianco a ledovcové
pole na Bernina Hospiz.
(foto © Tomáš Randýsek)

Posunovací lokomotiva
Tmf 2/2 No. 87.
(foto © Tomáš Randýsek)

Posunovací lokomotiva
Tmf 2/2 No. 87.
(foto © Tomáš Randýsek)

Námezník.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Ledovcové pole mezi Piz Canton
a Piz Cambrena.
(foto © Tomáš Randýsek)

A přihnal se mrak.
(foto © Tomáš Randýsek)

V oblouku pod stanicí Alp Grüm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Těmito galeriemi jsme před chvílí
projížděli. To je pane sešup.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výhybna mezi stanicemi Alp Grüm a Cavaglia a křižování s protijedoucím vlakem R 1640.
Na konci byly zařazeny dva otevřené panoramatické vozy.
(foto © Tomáš Randýsek)


Klesání v oblouku. Výškový roz-
díl našeho vagonu a jednotky
na čele vlaku je patrný.
(foto © Tomáš Randýsek)

Z mostu přímo do galerie.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nestavěl ten most náhodou
pan Chudoba?
(foto © Tomáš Randýsek)

Tento domeček leží kousek nad stanicí Alp Grüm.
Na levém obrázku je zachycený teleobjektivem před stanici Cavaglia.
Na pravém obrázku je reálný pohled bez přiblížení.
(foto © Tomáš Randýsek)


Stanice Cavaglia.
(foto © Tomáš Randýsek)

Protijedoucí Bernina Express.
(foto © Tomáš Randýsek)

Začínáme klesat k Poschiavu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Malebné údolí s jezerem Lago
di Poschiavo. Za necelou hoďku
budeme na jeho opačném konci.
(foto © Tomáš Randýsek)

Skoro letecký pohled
na městečko Poschiavo.
Nádraží je vpravo dole.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zástávka Privilasco v lukách
nad Poschiavem je na znamení.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nádraží v Poschiavu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Sjezd k Poschiavu je v poměrně
velkém sklonu.
(foto © Tomáš Randýsek)

V Poschiavu již stál vlak R 1644.
(foto © Tomáš Randýsek)

Míjení vlaků je opravdu těsné.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tak si v klidu sedíme v posledním voze a klábosíme.
Najednou je kolem vozu nějaký pohyb zaměstnanců a tak se raději ptáme, co se to děje.
A ještěže jsme se zeptali. Poslední vagon tady končí. Tak honem přesednout, nebo tu zůstaneme trčet.
Jenže my chceme ještě do Tirana a zase tolik času nemáme.
(foto © Tomáš Randýsek)


Elektrický vůz ABe 4/4 II No. 46.
(foto © Tomáš Randýsek)

Posunovací elektrická lokomotiva
Ge 2/2 No. 161.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tady je zachycena při posunu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjíždíme z Poschiva a nechává-
me zde poslední vůz. Ještěže
v něm nesedíme.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zadrátovaný kostelík.
(foto © Tomáš Randýsek)

Projíždíme úzkými uličkami
v Sant´ Antoniu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přejíždíme přes hlavní silnici.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lidé jsou zde na vlaky v ulicích
zvyklí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zastávka Miralago u jezera
Lago di Poschiavo.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lago di Poschiavo.
(foto © Tomáš Randýsek)

To je přece stanice Alp Grüm.
Foceno teleobjektivem.
(foto © Tomáš Randýsek)

A teď již sjíždíme do dalšího
údolí blíže k Brusiu a Tiranu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Už je vidět viadukt v Brusiu.
Ale co ty červené závěsy?
To už jsme přece někde viděli.
(foto © Tomáš Randýsek)

Těsně před Brusiem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Stanice Brusio. Není ten náš vlak
nějak divně zkroucený?
(foto © Tomáš Randýsek)

Kamenné sklepy ve stráni.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přes částečně zahalený Brusio viadukt.


Železniční přejezd před hraniční
stanicí Campocologno.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjíždíme ze stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jako na housenkové dráze.
(foto © Tomáš Randýsek)

Italské Tirano.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjíždíme do Tirana.
(foto © Tomáš Randýsek)

V zrcadle.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přejezd před stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Allegra na nádraží v Tiranu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Panoramatické vozy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Není zde trochu těsno?
(foto © Tomáš Randýsek)

Strojvedoucí si sám přestavuje výhybku.


Náš vlak s číslem R 1652
je připraven k odjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tak tam nahoře u toho kostelíku
je asi super bydlení. Jen nesmíte
při nákupech zapomínat.
To se pak nalítáte.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjíždíme z Tirana.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda po silnici.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na shledanou Itálie.
(foto © Tomáš Randýsek)

Stoupáme k Brusiu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Hraniční přechod do Švýcarska.
(foto © Tomáš Randýsek)

Stanice Campocolgno.
(foto © Tomáš Randýsek)

Překladiště v Campocolognu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přes částečně zahalený Brusio viadukt na zpáteční cestě.
(foto © Tomáš Randýsek)


Do Brusia již přijíždí vlak R 1625
z Poschiava. Bude další křižování.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na konci je opět zařazen
otevřený panoramatický vůz.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na čele je elektrický vůz ABe 4/4
II No. 54.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pohled z objektivu do objektivu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zářez za Brusiem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Teď už jsme výš zase my.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda podél Laga di Poschiavo.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda podél řeky Poschiavino.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přijíždíme do Poschiava.
(foto © Tomáš Randýsek)

Budou nám připojovat dva vozy
plné cyklistů a jejich kol.
(foto © Tomáš Randýsek)

Do stanice se blíží vlak R 1629
ze St. Moritze.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd vlaku R 1629.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nádražní cedule.
(foto © Tomáš Randýsek)

Začínáme šplhat k Bernině.
(foto © Tomáš Randýsek)

Panoramatický vůz s cyklisty.
(foto © Tomáš Randýsek)

Skalní zářez.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před námi je tunel.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pantografy jsou stažené
na minimum.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve výhybně před Alp Grüm se
míjíme s protijedoucím vlakem.
(foto © Tomáš Randýsek)



Tentokrát jsme se rozhodli vystoupit ve stanici Ospizio Bernina a sejít podél trati do další stanice.
A cestou samozřejmě pořídit nějaké ty fotky projíždějících vlaků.


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



A zde jsou členové naší výpravy rozesetí podél trati a čekající na úlovky:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Ledovcové pole nasvícené
v odpoledním slunci.
(foto © Tomáš Randýsek)



(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Lanovka Lagalb.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Výhled strojvedoucího Allegry.
(foto © Tomáš Randýsek)

Allegra v Pontresině.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zhlaví v Pontresině směrem
na Samedan a St. Moritz.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd vlaku R 1949.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokomotiva Ge 4/4 II No. 633.
(foto © Tomáš Randýsek)


Při odjezdu z Pontresiny jsem ještě vyfotil sestavování smíšeného vlaku do Tirana.
(foto © Tomáš Randýsek)



Lokomotiva Ge 6/6 II No. 706
"Disentis/Mustér" ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... odjíždí s nákladním vlakem
do Pontresiny.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokomotiva Ge 4/4 II No. 620.
(foto © Tomáš Randýsek)

Už přijíždí náš vlak do Filisuru
s lokomotivou Ge 4/4 II No. 645.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokomotiva Ge 4/4 II No. 645
po příjezdu do Filisuru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Služební vůz DS 4226 s panto-
grafem, který se v zimě používá
pro vytápění vozů.
(foto © Tomáš Randýsek)


A ještě jedna večerní fotografie lokomotivy Ge 4/4 II No. 627 "Reichenau-Tamins".
(foto © Tomáš Randýsek)



Pokračování reportáže - RhB (Rhätische Bahn) 2011, 3. den



Nahoru