|
Křenovská pára 2011
Křenovice, 05. 07. 2011
|
Již třetí ročník setkání modelářů zahradního měřítka IIm a I s názvem "Křenovská
pára" se uskutečnil na našem zahradním kolejišti 5. července 2011. Ale dal by se
spíše nazvat setkáním Brejlovců, protože těchto prvních vyloženě českých modelů
pro zahradní železnici z dílny PRADO MODEL se sešlo hned šest. Hlavní provoz byl
tedy tentokrát věnován normálně rozchodnému provozu s rychlíkovými vozy DB a
nákladními vozy DB, DR a ÖBB. Sešlo se nás celkem 25 a zábava byla jako vždy skvělá.
Počasí nám také přálo a tak jsme jezdili až do pozdního večera. Na poslední chvíli
nainstalované osvětlení kolejiště se určitě vyplatilo. Provoz na kolejišti jsme
pravidelně prokládali přestávkami na občerstvení a tak byli snad všichni spokojení.
|
Nanosit a vybalit "géčkové" modely dá také práci.
(foto © Jiří Polák) |
Ještě, že každý váží jen pár kilo.
(foto © Jiří Polák) |
Modelář tělem i duší rázně vstupuje na zahradu.
(foto © Jiří Polák)
|
Roman Šiler poctivě nastavil pro všechny modely adresy.
(foto © Tomáš Randýsek) |
"No jo, je to hezký, ale pára to není."
(foto © Jiří Polák)
|
Jeden vedle druhého, no není to paráda?
(foto © Tomáš Randýsek) |
Zkušební jízda domácího modelu T478.4337 z éry ČSD.
Zase jsem se vrátil do dětských let na nádraží ve svém milovaném Slavkově u Brna.
Brumlající motor pravého "Brejlovce", linoucí se z dekodéru Massoth schovaného v jeho útrobách,
ještě více podbarvil atmosféru té doby:
|
Stanice Javorník.
(foto © Jiří Polák) |
Každý z kluků ovládal jeden vlak.
(foto © Jiří Polák)
|
Nákladní vlak po příjezdu do stanice Moravany.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Rakouský Taurus na návštěvě v Moravanech.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Osobní vlak před vjezdem do Javorníku.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Osobní vlaky připravené k od- jezdu ve stanici Ořechov.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Vlaky v Moravanech.
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Provizorní zázemí.
(foto © Jiří Polák) |
"Ještě chvilku a už je ve stanici."
(foto © Jiří Polák) |
"A tady na tom rovném úseku jezdí vlaky maximální rychlostí."
(foto © Jiří Polák)
|
Malé občerstvení v odpoledním horku přišlo vhod.
(foto © Jiří Polák) |
Diváci se již scházejí, za chvíli začne pózování Brejlovců pro fotografy.
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek ml.)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Diváci a fotografové.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Fotíme ze všech možných i nemožných pozic.
(foto © Jiří Polák) |
Zatěžkávací zkoušku provedl domácí stroj T478.4337. S osmi rychlíkovými vozy si poradil jako nic.
Takto dlouhé vlaky však vzhledem k délce staničních kolejí v Javorníku a Ořechově
nemohou být zařazeny do pravidelného provozu.
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
Pan Tomáš Marek se stal majitelem nového modelu elektrické lokomotivy RhB s dieselagregátem
řady Gem 4/4 evidenčního čísla 802 od firmy Kiss. Jízdní vlastnosti si mohl vyzkoušet
na našem zahradním kolejišti.
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
A jelikož je nás víc, kteří jsme zatížení na švýcarskou úzkorozchodnou železnici RhB,
zorganizovali Tomáš s Martinem předváděcí jízdu dvou souprav, představujících právě
tuto železnici. Jako první vyjela na trať elektrická lokomotiva Ge 4/4 III s evidenčním
číslem 641 v reklamním nátěru Coop se soupravou pěti vozů s chladící nádstavbou.
Všechny vozy mají samozřejmě reklamní nátěr Coop.
|
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek ml.)
|
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek ml.)
|
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek ml.)
|
Jako druhá vyjela souprava osobních vozů se středním vstupem, tažená elektrickou
lokomotivou s dieselovým agregátem řady Gem 4/4 evidenčního čísla 801, vše z produkce
firmy Kiss.
|
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek ml.)
|
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek ml.) |
(foto © Tomáš Randýsek ml.)
|
Pan Chudoba stále něco kutí.
(foto © Jiří Polák) |
Jirka se soustředí před jízdou.
(foto © Jiří Polák) |
Jirka s Pavlem pozo- rují provoz ve stanici Moravany.
(foto © Jiří Polák)
|
Jedním z parních zástupců byl model parní lokomotivy RhB G 3/4 evidenčního čísla 11:
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Jiří Polák) |
(foto © Jiří Polák) |
(foto © Tomáš Randýsek)
|
(foto © Tomáš Randýsek) |
(foto © Jiří Polák)
|
A potom již probíhal kombinovaný provoz parních lokomotiv s lokomotivami elektricky ovládanými:
|
Čilý ruch ve stanici Javorník.
(foto © Tomáš Randýsek) |
Pavel se svojí "regnerkou".
(foto © Tomáš Randýsek) |
Jirka si také vyzkoušel ovládání malé parní lokomotivy. Že by
další, který rozšíří naše řady "malých párařů"?
(foto © Tomáš Randýsek)
|
"A kdybychom přehodili tuhle výhybku, tak by mohla ta
červená lokomotiva projet přímo přes depo ..."
(foto © Jiří Polák) |
A nekouřilo se jenom z komínů. To by asi milionář Bohuš z nejmenovaného filmu neměl velkou radost.
(foto © Jiří Polák)
|
Dámské osazenstvo si také přišlo na své.
(foto © Tomáš Randýsek a Jiří Polák) |
Tato separace je pouze účelová pro objektiv fotoaparátu.
Pohodové domácí zázemí nám dává prostor pro realizaci našeho koně.
(protože pouhý koníček to už dávno není - pozn. autora)
|
Děkujeme všem zúčastněným, kteří svojí přítomností přispěli k dobré pohodě.
Zvláštní dík patří majitelům hostujících modelů, které určitě přispěly ke zpestření provozu.
A osobní poděkování chci vyjádřit mé manželce Mileně a dceři Terezce,
které se po celou dobu staraly o gastronomický servis.
A už se těšíme na další ročník "Křenovské páry" ...
|
|