Počet přístupů na stránky:


Optimalizováno pro prohlížeč:

Locations of visitors to this page

Brněnská muzejní noc 2011

Brno, 14. 05. 2011


Rok uběhl jako voda a my jsme se opět ocitli ve víru brněnské muzejní noci. Vzniká tím nějaká tradice? Pokud ano, tak je to jedině dobře, protože tradice se mají dodržovat. Většina lokomotiv měla od poslední akce v Karlsruhe přestávku a tak jsme jim pořádně zatopili pod kotli.
Zájem ze strany návštěvníků byl opravdu veliký, o čemž svědčila fronta před hlavním vstupem do Technického muzea, která se vytvořila již před otevřením a trvala až do pozdních nočních hodin. Pověstným jazýčkem na vaháh je však vždy počasí, které do jisté míry ovlivňuje návštěvnost. Také na letošní muzejní sobotu byly vyhlídky neradostné. Jen jsme přejeli ze skladu do muzea, silně se rozpršelo a nevypadalo, že by chtělo hned tak přestat. Patron muzea však přidržel onu pověstnou ruku a ještě před otevřením muzea se počasí umoudřilo a také sluníčko chvílemi vykukovalo zpoza mraků.
Samotné sestavování kolejiště jde při větším počtu modelářů pěkně od ruky. Šroubovací kolejové spojky již necháváme připevněné ke kolejím, což výrazně zkrátí dobu sestavování. Stačí jen povolit šrouby, převléct přes oba konce kolejnice a zase dotáhnout. A takhle je to potřeba udělat zhruba dvěstěkrát. Po takto náročné práci bylo nutné trochu se posilnit. Vždy se najdou členové klubu, kteří přivezou něco na zub. Pavel dokonce upekl tvarohové buchty. Také muzeum zajistilo všem zúčastněným večeři, takže hlady jsme určitě netrpěli. A také nějaká ta kapka na zahřátí se našla. No co víc si přát.


Díly kolejiště je potřeba nejdříve vynosit z auta.
Před dodávkou se dokonce tvořila i fronta, tolik prácechtivých zájemců by nám mohli leckde závidět.
(foto © Pavel Uhlíř)


Jednotlivé díly kolejiště se musí seřadit do oválu podle čísel a značek.
A Jirka to všechno zaznamenával na svoji novou kameru - hračička jeden.
Ale když se podíváte kolem, tak je to vlastně hračička jeden vedle druhého.
(foto © Pavel Uhlíř)


A potom už se jen šroubovalo a šroubovalo ...
(foto © Pavel Uhlíř)


Vždy pracujeme s velkým úsilím, což je ostatně vidět ve výrazech našich tváří.
(foto © Pavel Uhlíř)


Po namáhavém výkonu je potřeba se posilnit. Bábovka se na nás jen smála.
Nebo Jirka se smál na bábovku? Teď už fakt nevím.
(foto © Pavel Uhlíř)


Jakmile jsme postavili kolejiště, venku začalo pršet.
Že by se z toho také stávala tradice?
(foto © Tomáš Randýsek)


V garážích to pěkně profukuje. Ještě že "Kralupská rafinérská" nezklamala.
Destilát na zahřátí také neuškodí.
(foto © Pavel Uhlíř, Tomáš Randýsek)


"Na úspěch dnešní akce!"
(foto © Pavel Uhlíř)

"Tak tohle je prosím vzorový
úsměv pro objektiv.
Snažte si ho zapamatovat!"
(foto © Pavel Uhlíř)

"Tak malá cisterna
a tolik destilátu."
(foto © Tomáš Randýsek)

Malé intermezzo ohledně konzumace alkoholu.
"Ale Jenda už je plnoletý, pánové."
(foto © Tomáš Randýsek)


"Tuhle jsem zapaloval hořák
na Heidině a z komína mi vyšlehl
tákovejhle plamen."
(foto © Pavel Uhlíř)

Jirka v přímém přenosu.
(foto © Pavel Uhlíř)

"Tak Vy mi nevěříte, pacholci?
Už Vám fakt nic neřeknu! Nikdy!"
(foto © Pavel Uhlíř)

Zachytit rozsáhlý vozový park je mnohdy problematické.
(foto © Pavel Uhlíř)


Přehlídka lokomotiv.
(foto © Tomáš Randýsek)


Příprava na provoz.
(foto © Tomáš Randýsek)

Malé občerstvení.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kluci se chystají na focení MHD.
(foto © Tomáš Randýsek)

Menší problém s anténou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízdní zkouška.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pavel je přímo "zakouslej"
do výměny serva.
(foto © Tomáš Randýsek)

Dobíjení baterií.
(foto © Tomáš Randýsek)


Celé "Účko" je vzhůru nohama, tedy vlastně podvozkem.
(foto © Tomáš Randýsek)


Vášnivý kameraman zachycuje nejen obraz, ale i zvuk.
To aby si člověk dával pozor, kdy může mluvit a kdy ne.
(foto © Tomáš Randýsek)


Zahřívací jízdy. Tedy zahřívací spíše pro obsluhu.
Lokomotivy jsou pořádně zahřáté, ještě než se rozjedou.
(foto © Tomáš Randýsek)


Krátce před otevřením.
(foto © Tomáš Randýsek)


Lokomotiva 99 4651 z depa Rosice.
(foto © Tomáš Randýsek)


Dřevařský Lumber Jack z depa Řečkovice.
(foto © Tomáš Randýsek)


Parní lokomotiva 99 4701 z depa Benešov.
(foto © Tomáš Randýsek)


Parní lokomotiva 99 5603 z depa Vinohrady.
(foto © Tomáš Randýsek)


Parní lokomotiva 99 1590-1 z depa Vinohrady.
(foto © Tomáš Randýsek)


Parní lokomotiva č. 51 "Petrov" z depa Křenovice.
(foto © Tomáš Randýsek)


Parní tramvaj č. 74 "Henriette" z depa Řečkovice.
(foto © Tomáš Randýsek)


Dřevařská lokomotiva Shay z depa Soběšice.
(foto © Tomáš Randýsek)


Parní lokomotiva 99 211 z depa Košíkov.
(foto © Tomáš Randýsek)


Parní lokomotiva č. 54 "Karthaus" z depa Řečkovice.
(foto © Tomáš Randýsek)


Parní lokomotiva 99 4701 z depa Křenovice.
(foto © Tomáš Randýsek)


Parní vůz z depa Soběšice.
(foto © Tomáš Randýsek)


Parní lokomotiva RhB č. 11 "Heidi" z depa Košíkov.
(foto © Tomáš Randýsek)


Mobilní telefon
a parní lokomotivy?
(foto © Pavel Uhlíř)

Tomáš s Jendou.
(foto © Pavel Uhlíř)

Odborná diskuze.
(foto © Pavel Uhlíř)

"No co je? Chceš ještě jednou
vidět, jak vysokej byl ten
plamen?"
(foto © Pavel Uhlíř)

Jirka v plné práci.
(foto © Pavel Uhlíř)

Seřizování hořáku.
(foto © Pavel Uhlíř)

"Že jí ta klubová blůza
sluší, viďte?"
(foto © Pavel Uhlíř)

Doplňování vody.
(foto © Pavel Uhlíř)

"Ještě potřebuji udělat
nějaké akční fotky
lokomotiv!"
(foto © Pavel Uhlíř)

Pan Usměvavý.
(foto © Pavel Uhlíř)

Slečna Zadumaná.
(foto © Pavel Uhlíř)

"Jede jede mašinka,
kouří se jí z komínka."
(foto © Pavel Uhlíř)

Foto skoro rodinné.
(foto © Pavel Uhlíř)

Copak asi chlapce rozesmálo?
(foto © Pavel Uhlíř)


Návštěvníci muzea.
(foto © Tomáš Randýsek a Pavel Uhlíř)



Pokud se opravdu rodí nová tradice, tak příští rok nashledanou!



Nahoru