|
Krok za krokem - rok 2006
|
Obdivovatelem a fandou železnice jsem od dětských let. O prázdninách jsem často chodíval
s dědečkem, který byl hlavním pokladním tehdejších ČSD ve Slavkově u Brna, na tamní
nádraží a sledoval ten pohyb na kolejích a v dopravní kanceláři. Nutno podotknout, že tehdy
ještě byla železnice železnicí a počet projíždějících vlaků na trati č. 340 (Vláře) se denně
blížil ke stu. Tady vznikaly moje první fotografie toho fascinujícího modrého světa s okřídleným
kolem. Tehdy této trati dominovaly "Sergeje", které často v přípřeži nebo na postrku tahaly
60-ti vozové vlaky.
|
Mechanická předvěst ve směru od Bučovic. Předvěst i vjezdové návěstidlo jsou dnes světelná
typu AŽD. |
Přivolávací návěst na vjezdovém návěstidle od Bučovic. Tam kde stojím, dnes vede obchvat ko-
lem Slavkova. |
Vlak vedený dvojicí "Sergejů" právě opouští Slavkov u Brna směrem na Trenčianskou Teplou. |
Pohled od dopravní kanceláře na odjezdové zhlaví směrem do Bu-
čovic. Po levé straně je dnes již neexistující cukrovar. |
"Sergej" manipulačního vlaku před dopravní kanceláří čeká na odjezd do Veselí nad Moravou. |
V Brně to byla zase přechodová lávka přes modřické zhlaví ve stanici Horní Heršpice,
ze které byly pořízeny následující fotografie:
|
Celkový pohled na železniční stanici Horní Heršpice směrem
od Modřic. |
Osobní vlak Břeclav-Brno sestavený z "patráků".
Můj neodmyslitelný souputník na cestě ze školy. |
Nákladní vlak tažený dvojicí "Laminátek" odbočuje na
modřickém zhlaví směrem na Brno-dolní nádraží a Maloměřice. |
Osobní vlak z Jihlavy vjíždí do stanice. |
Osobní vlak do Jihlavy tažený "Bardotkou" opouští stanici. |
Lv "Sergej" čeká na modřickém zhlaví na přestavení výměn. |
Od "čajového stolku" do zahrady
|
|
Nejdříve jsem začínal s velikostí TT na jednoduchém oválu se dvěma soupravami. Při studiu na
dopravní průmyslovce v Břeclavi jsem postupně pronikal do tajů železničního provozu a současně
stavěl svoje první kolejiště. Vzhledem k bytovým poměrům paneláku byl rozměr 80 x 150cm
a kolejiště se sklápělo ke stěně. Po studiích a založení rodiny se svět modelové železnice
dostal na vedlejší kolej. Ale dění v železničním světě jsem nepřestával sledovat.
Teprve když jsme se v roce 1999 přestěhovali do rodinného domu, tak se prostor a možnosti
pro vybudování železnice (díky prostorné půdě) výrazně rozšířily. Několik let jsme ale veškeré
úsilí věnovali rekonstrukci domu a zahrady. Na kolejiště stále nebyl čas a hlavně stavební
připravenost. Minulý rok však rodinná rada rozhodla změnit půdu v bytové prostory a na kolejiště
již nezbylo místo (a to jsem několikrát do roka slyšel od mého syna: "Tati, tak kdy už si postavíme
to kolejiště ??!!")
|
Tak se začala rodit myšlenka - vybudovat si zahradní železnici. Porozhlížel jsem se
na internetu, až jsem narazil na stránky společnosti
DRAH-SERVIS s.r.o. pana Šilera.
A když jsme se zúčastnili prvního srazu příznivců velkých měřítek – BYLO ROZHODNUTO.
|
Následující fotografie jsou bez komentáře - vychutnejte si idylku na zahradě
pana Šilera ...
|
Digitální startovací sada
|
Tak nastal ten dlouho očekávaný den 24.12.2006, kdy jsme společně se synem našli pod stromečkem
digitální startovací sadu. A ještě ten večer jsme neodolali pokušení a tu velkou krabici otevřeli ...
|
Tak to je ona - digitální startovací sada. |
Sestavený okruh digitální sady včetně vozového parku. |
Detail vozového parku. |
Propojená řídící centrála. |
Zapojení na jednotce 55006. Kabel č/m vede ke kolejím,
kabel č/b vede do trafa 50110. |
Detail napájení kolejnic. |
Detail propojení transformátoru 50110. |
Centrála a ovladač nastavený pro ovládaní lokomotivy s adre- sou 02 (v tomto případě parní). |
Hnací vozidla jsou při- pravena na noční směnu ... |
... a zde jsou krátká videa z prvních jízd na "zkušebním" okruhu ...
|
Jízda soupravy s parní lokomotivou. |
Jízda dieselové lokomotivy. |
|