|
Krok za krokem - rok 2009
|
Stavba II. etapy kolejiště
|
Na jaře 2009 jsme započali s prodloužením našeho kolejiště. Konkrétně se jedná
o pokračování tratě ze stanice Ořechov. Protože jednokolejná trať má svoje omezení
v provozu souprav, z Ořechova již povede dvoukolejná trať.
Pro další etapu jsme použili flexibilní kolejivo z produkce firmy Thiel, které
nabízí více možností při tvarování trati a které lze lépe přizpůsobit již hotovému
terénu. Je to sice pracnější, než jen spojovat již hotové koleje, ale konečný
výsledek je o třídu výš.
|
Pražcové pole dvou různých délek. |
Na pražcová pole se nasouvají kolejové pruty. |
Vrtací přípravek ... |
... do kterého se nasune kolejnice ... |
... a vyvrtají se dva otvory. |
Předvrtané otvory. |
Kolejová spojka. |
Spojené kolejnice. |
Modelový kolejový spoj. |
Kolejová spojka na RhB. |
Kolejová spojka na RhB. |
Vyměřování nové tratě. |
Hloubení kolejového lože. |
Pokládka štěrku. |
Pokládka štěrku. |
Před ohýbáním oblouku jsem si konce kolejnic zafixoval pomocí
LEBU spojek. Kolejové pruty mají tendenci se při ohýbání posouvat. |
Ohýbání kolejového pole. |
Detail ohýbačky s měřidlem. |
Ohýbání prvního oblouku. |
První oblouk je ohnutý dle tvaru kolejového lože. |
První úsek dvoukolejné tratě. |
První úsek dvoukolejné tratě. |
Příprava dalšího úseku. |
Hloubení kolejového lože. |
Trať v oblouku před zahrádkou. |
Trať v oblouku před zahrádkou. |
Rovný úsek směrem k Ořechovu. |
Rovný úsek směrem od Ořechova. |
Vyměřování trasy podél plotu. |
Hloubení kolejového lože. |
Rovný úsek tratě. |
Hloubení kolejového lože dalšího úseku. |
Pokládka kolejí. |
Vyměřování zhlaví nové stanice Moravany. |
Hloubení kolejového lože pro nové zhlaví. |
Hloubení kolejového lože pro nové zhlaví. |
Sestavování výhybek. |
Částečně položené nové zhlaví. |
Částečně položené nové zhlaví. |
Částečně položené staniční koleje. |
Částečně položené staniční koleje. |
Rovný úsek nové dvoukolejné tratě. |
Přes prázdniny jsme opět trochu postoupili se stavbou stanice Moravany. Nemohli jsme
pokračovat tak rychle, protože jsme nejdříve museli přesít 6 plných kompostérů,
abychom získali místo pro nádraží. Nakonec se to po několika vypocených litrech
povedlo a tak jsme mohli položit všechny staniční koleje a druhé zhlaví. Nyní ještě
zbývají odstavné koleje a koleje depa.
|
Vyměřování a pokládka kolejí a výhybek. |
Staniční koleje. |
Pravé zhlaví stanice se štíhlými obloukovými výhybkami se celkem povedlo. |
Pohled na staniční koleje z pravého zhlaví. |
Ještě nedokončené levé zhlaví. |
Na pravém zhlaví byly doplněny výhybky pro křižování souprav. |
Na levém zhlaví byly doplněny dvě výtažné koleje. |
Pohled na levé zhlaví. |
Celkový pohled na novou stanici Moravany. |
Pohled na staničné koleje z pravého zhlaví. |
Pokračují práce na stavbě kolejí pro skladiště s rampou a také začíná vznikat
nové DKV (depo kolejových vozidel). Bohužel se opozdila dodávka výhybek od firmy
Thiel. Důvodem je dopad ekonomické recese. Subdodavatel litých srdcovek pro firmu
Thiel bohužel zkrachoval a tak se hledal dodavatel nový. Nakonec se to snad podařilo,
ale výroba výhybek se tím dostala do časového skluzu a tak se s výstavbou depa bude
pokračovat asi až na jaře.
|
Pro kusé koleje skladiště jsem použil výhybku ve tvaru Y. |
Kusé koleje budoucího skladiště. |
Pokládka kolejí nového DKV. |
Vyměřování vzdáleností jednotli- vých kolejí podle plánovaného
umístění budov. |
Částečně položené koleje DKV. |
Částečně položené koleje DKV. |
Celkový pohled na rozestavěné levé zhlaví stanice Moravany. |
Na letošní rok jsme naplánovali rekonstrukce mostů číslo. 2 (Javornický most) a
č. 1 (Vřesovický most). Jako první v pořadí byl zrekonstruován most č. 2, u kterého
se začaly bortit opěrné zdi a také dřevěná mostovka byla instalována v roce 2006
jako provizorní. Vzhledem k traťovým poměrům (trať vede v dosti hlubokém kamenném
zářezu) a pro oživení kolejiště byla zvolena varianta tunelu. Lokální trať bude
překonávat hlavní trať nad jedním z portálů v přírodním terénu. Rekonstrukce se
jako v minulém případě ujala firma ASY model.
|
Původní stav mostu. |
Původní stav mostu. |
Pravá stěna tunelu před sestavením. |
Pískovcové bloky pro ukotvení tunelu. |
Fixace portálů a levé stěny tunelu. |
Fixace portálů a levé stěny tunelu. |
Zasychání nalepených částí. |
Pan Chudoba upravuje spoje pravé stěny. |
Usazování pravé stěny tunelu. |
Zkouška průjezdnosti rychlíko- vého vozu tunelem. |
Trasa lokální tratě nad tunelem. |
Ještě neuzavřený tunelový tubus. |
Severní tunelový portál. |
Jižní tunelový portál. |
Krycí fólie proti prorůstání kořenů. |
Nášlapné pískovcové a betonové desky. |
Jižní portál zasazený do okolního terénu. |
Jižní portál zasazený do okolního terénu. |
Severní portál zasazený do okolního terénu. |
Pohled do tunelu. |
Celkový pohled na tunel a lokální trať. |
Celkový pohled na tunel. |
Současně s mostem č. 2 byl zrekonstruován i most č. 1. Původně byla plánována
pouze nová mostovka, ale nakonec byly odstraněny i původní betonové kvádry, které
byly nahrazeny pilíři z pískovce a celá část se tím značně prosvětlila.
|
Původní stav mostu. |
Provizorně postavený most. |
Provizorně postavený most. |
Provizorně postavený most. |
Pilíře mostu obložené kameny. |
Pohled pod most směrem k tunelu. |
Lokální trať přes most směrem ke stanici Vřesová. |
Lokální trať přes most směrem ke stanici Smrk. |
Pohled na mostovku. |
Pohled na most směrem ke stanici Vřesová. |
Celkový pohled na most. |
|