|
Krok za krokem - rok 2010
|
První aktivitou letošního roku byla stavba stavědla St1 v nově budované stanici
Moravany. Pan Chudoba zkonstruoval budovu stavědla opravdu velkoryse. Základem
jsou dvě podkladové desky. Stavědlo samotné stojí na dvou masivních pilířích a
svojí velikostí je přímo určeno pro ovládání velkého staničního zhlaví. A stanice
Moravany je k tomu jako stvořená.
Stavědlo je postaveno z kombinace okrového a červeného pískovce. Červený
pískovec je použit pro rohové prvky a svojí barvou celou stavbu zvýrazňuje. V každém
pilíři jsou vstupní dveře. Z každé strany stavědla jsou čtyři velká okna a ochoz
se zábradlím. Střecha je vyrobena z řezaného pískovce, natřena červenou barvou.
Celou střechu lze sundat, čímž je umožněn přístup do interiéru, kde budou umístěny
dekodéry výhybek. Ve střeše jsou zabudovány dva solární články s dobíjecími bateriemi,
které zajišťují noční osvětlení interiéru.
|
Jednotlivé díly stavědla před sestavením. |
Mistr Chudoba při práci. |
Pro základ stavědla byly použity pískovcové bloky. |
Plastová chránička pro budoucí protažení kabelů od dekodérů. |
Instalace chráničky skrz základo- vou desku. |
Kontrola roviny základů. |
Na základy byly přilepeny spodní desky s dlažbou. |
Plastová chránička byla vyvede- na do rozvaděče v blízkosti sta- vědla. |
Elektrický rozvaděč. |
Ukončení chráničky ve stavědlo- vé místnosti. |
Jednotlivé díly stavědla jsou po- stupně slepeny k sobě. |
Dokončené stavědlo St1. |
Dokončené stavědlo St1. |
Dokončené stavědlo St1. |
Okna do stavědlové místnosti. |
Solární článek. |
Osvětlení stavědlové místnosti. |
Elektrický rozvaděč. |
Koleje pod stavědlem. |
Boční pohled. |
Dlouhé vlakové soupravy vyžadují také dlouhá nástupiště. Vzhledem k výstavbě stanice
Moravany, kde jsou staniční koleje schopné pojmout vlaky s několika osobními vagony,
jsme se se synem rozhodli prodloužit nástupiště ve stanici Javorník. Prodlužovat
stávající plastová nástupiště se nám nejevilo příliš vhodné a tak jsme se domluvili
s panem Chudobou, že vybudujeme pochozí zátěžová nástupiště z pískovce. Současně
s výměnou nástupišť jsme se rozhodli vyměnit i plastové lampy za nové ocelové lampy
a také zvětšit jejich počet. Posledním počinem byla stavba pískovcové silnice kolem
městské zástavby.
|
Stanice Javorník před rekonstrukcí. |
Odebraná vrstva štěrku pro instalaci III. nástupiště. |
Měření potřebné hloubky. |
Usazování prvního bloku nástupiště.
|
Pro stanovení správné výšky hrany nástupiště byla použita
lokomotiva Heidi. |
První část rekonstrukce je za námi.
|
Ještě původní staniční osvětlení. |
Usazování posledního bloku II. nástupiště. |
Jednotlivé bloky silnice.
|
Ocelová konstrukce se zábradlím pro usazení staničního osvětlení. |
Odstraňování zeminy pod budoucí silnicí. |
Kabelová chránička pro přívod proudu k lampám.
|
Usazování prvního bloku silnice. |
První blok silnice je usazen. |
Silnice je usazena.
|
Instalace osvětlení. |
Instalace osvětlení. |
Instalace osvětlení.
|
Stanice Javorník po rekonstrukci. |
Postupně probíhala pokládka kolejí na zadním zhlaví stanice Moravany. Tomu předcházelo
přemísťování kompostérů a postupné odrývání zeminy. Tímto je ukončena pokládka
kolejí II. etapy. V příštím roce bude pokračovat dostavba stanice a depa Moravany.
|
Stav k podzimu 2009.
|
Pokládka zhlaví a kolejí depa ve stanici Moravany. |
|