|
Krok za krokem - rok 2008
|
Manipulační koleje ve stanici Ořechov
|
S příchodem jara jsem dokončil pokládku manipulačních kolejí se skladištěm ve stanici Ořechov.
|
Odstranění zeminy pod kolejemi. |
Pokládka hrubého štěrku. |
Pokládka výhybky a kolejí. |
Spojené koleje jsem zasypal jemným štěrkem a rovinu
zkontroloval vodováhou. |
Na konce kolejí jsem umístil zarážedla a mezi koleje jsem
položil budovu skladiště. |
Pro snadnější vyjíždění a zajíždění se soupravami mne napadla myšlenka zřídit
kryté depo. Zde by mohly být soupravy také přechodně deponovány. Do depa se bude
zajíždět ze stanice Ořechov, odbočkou z levého zhlaví.
|
Vyměřování odbočky do budoucího depa. |
Místo pro koleje v dlažbě bude nutné vyříznout. |
Pokládka kolejí na nečisto. |
Hloubení kolejového spodku. |
Vedení tratě podél záhonu. |
Pokládka štěrku. |
Pokládka štěrku. |
Zkušební jízda se zkouškou sklonových poměrů. |
Otvor pro vjezd do depa. |
Úprava výšky terénu. |
Nová pokládka dlažby. |
Vedení tratě v dlažbě. |
Vedení tratě v dlažbě. |
Probouraný vjezd do depa. |
Pan Chudoba při stavbě opěrné zdi s chodníkem. |
Rozestavěná opěrná zeď. |
Rozestavěná opěrná zeď. |
Opěrná zeď s chodníkem, který je dimenzován na běžné
našlápnutí. |
Trať mezi opěrnými zdmi. |
Trať mezi opěrnými zdmi. |
Vjezd do depa. |
Tunelový portál vjezdu do depa. |
V letošním roce začala také plánovaná přestavba mostů. Jako první v pořadí byl
zvolen most č. 3, který je hned na vstupu do zahrady a měl by tedy návštěvníky
na první pohled zaujmout.
Konstrukce mostu je složitá, jelikož most zajišťuje křižování dvou tratí
v oblouku a horní trať je navíc ve stoupání. Jako nejvýhodnějším řešením se mi
jevilo postavit most "na míru" a tak jsem oslovil pana Chudobu - specialistu na
stavby z přírodního pískovce. Více informací o jeho firmě naleznete na adrese
www.gardenrailways.cz.
Pan Chudoba se role architekta zhostil s elánem jemu vlastním a tak začala vznikat
konstrukce mostu, která se postupně rozšířila o vyhlídkovou terasu s krytem pro
kabelové rozvody.
|
Most č. 3, který byl budován jako provizorní. |
Díly nového mostu, které vznikaly v dílně v Jaroměři. |
První zkušební sestavení mostu. |
Úprava terénu pro začlenění mostních pilířů. |
Betonový podklad mostních pilířů. |
Zařezávání mostních pilířů. |
Během přestavby mostu jsme udělali kabelovou přeložku (4x dvojlinka) od zdroje
napájení pod dlažbou do stanice Ořechov. První pár jsme ihned použili pro
napájení kolejí, zbylé tři páry jsou zatím jako rezerva.
|
Kabely jsou pod chodníkem uloženy do chráničky. |
Kabely na straně zdroje. |
Kabely ve stanici Ořechov. |
Ukončení kabelů ve svorkovnici a napájení kolejí. |
Pokládka kabelů pod kolejemi směrem ke stavědlu. |
Ukončení kabelů pod stavědlem ve stanici Ořechov. |
Zkušební sestavení čelní stěny. |
Vysekávání ... |
... a zabrušování podkladu. |
První mostní pilíř je usazen a zafixován. |
Usazování mostního pilíře. |
Spodní části pilíře jsou usazeny. |
Usazení horní části pilíře. |
Boční část mostu s výklenkem. |
Napojení boční části na pilíř mostu. |
Boční opěrná zeď. |
Vstupní pohled na most. |
Čelní pohled. |
Pohled na vnitřní oblouk mostu. |
Schody na terasu. |
Terasa mostu. |
Horní část mostu. |
Vnitřní část mostu, která bude po instalaci kabelů osvětlení
zasypána štěrkem. |
Horní část mostu. |
Horní část mostu. |
Oblouk v horní části mostu. |
|