Počet přístupů na stránky:


Optimalizováno pro prohlížeč:

Locations of visitors to this page

Zahájení sezóny 2009 ve Strasshofu

25. - 26. 04. 2009


Fotografie pořídili: © Tomáš Randýsek, Pavel Uhlíř


Zahájení sezóny 2009 v rakouském Strasshofu začalo v neděli 26. dubna. My jsme se však dostavili již v sobotu dopoledne, abychom našim přátelům pomohli s úpravou trati po zimě a stavbou traťových objektů:

Nejdřív práce, potom zábava

Protože nás bylo celkem 13, rozdělili jsme se do tří skupin
- první skupina natahovala tkaninu na opěrné zdi tunelového portálu,
druhá skupina upravovala trať a třetí skupina omítala stavědlo.

Jirka a Bohouš připravují vyrov-
návací omítku pro natahování
tkaniny.

Opěrné zdi tunelu na západní
straně.

Příprava stěny pro
natažení vyrovnávací
omítky.

Natahování omítky.

"Hele, nedáš si pivko?"

"Hurá - ještě že mám
tak skvělého parťáka.

Západní opěrná zeď s nataženou
tkaninou.

Východní tunelový portál ...

... a dokončená opěrná zeď.

"Ale byla to fuška, že jo?"


"Takle dlouhý hrábě teda doma
nemáme."

Vyztužování kolejí
pomocí zapuštěných
trubek.

Pracovní četa na trati.

Rozbrušování kolejí.

Jirka čistí koleje od
napadaného listí.

Naši mladí manažeři
- odborníci na všechno.


Příprava omítky.

"Co to je? Já koláče nerad."

"Vono jim to zmrzlo,
no to je sranda."

Mistr přes venkovní
omítky v akci.

Mistr přes vnitřní omítky v akci.

Hlavně udržet rovno-
váhu a nespadnout.

"Nebylo by pivko,
mám strašnou žízeň!"

Stavědlo v novém kabátě.



Nedělní zahájení sezóny

V neděli ráno nás přivítalo jarní sluníčko a tak jsme se všichni těšili, až zatopíme pod kotli a po dlouhé době se projedeme na venkovní parkové dráze. Zájemců o svezení bylo od rána dost a také atmosféra byla vynikající.

Kryté depo, ve kterém nocovaly
naše modely.

Petr Příkazký vytahuje svoji
lokomotivu "Klishay".

Odstavné koleje pro přípravu
modelů.

Posun elektrické soupravy.

Roztápění modelů.

Lokomotiva "Ponava" před
odjezdem do stanice.

Příprava rakouského "Účka".

Roztopené rakouské "Účko".


Hostující model parního válce.



Lokomotiva "KRZENOWIC":

"Krzenowic" při zkušební jízdě
s novými lavicovými vagony.

Návěstní vůz.

Při výjezdu z tunelu.

Odjezd ze stanice.

Na trati.

Blížíme se k vjezdovému
návěstidlu.

Odjezdové návěstidlo.

Petr Příkazký jako strojvedoucí.

Není tlak, tak pěkně po svých.

Zkouším "Krzenowic" znovu
roztopit, ale oheň nemá tah.

Tak jsme museli lokomotivu
odstavit.

Alespoň se nám poda-
řilo zprovoznit parní
pumpu.

Krzenowic" nad popelovou
jámou.

Našli jsme příčinu slabého tahu
- dýmnice je úplně plná.



Lokomotiva "TOPSY":

Jirka a jeho "Topsy" na trati.

Při vjezdu do stanice.

Doplňování vody ruční pumpou.

Čekání na tlak.

Ve stanici, čekáme na povolení
k odjezdu.



Lokomotiva "PONAVA":

Lokomotiva "Ponava"
se strojvedoucím Martinem.

Při stoupání k horní smyčce.

Doplňování oleje.

"Ponava" vjíždí do stanice.

Při výjezdu z tunelu.

Kontrola hladiny parního oleje
před odjezdem.

"Ponava" se blíží k vjezdovému
návěstidlu.

Čekání na povolení k vjezdu.

Vjezd povolen.

"Ponava" projíždí lesní smyčkou.



Lokomotiva "GROMIT":

Strojvedoucí Pavel.

Strojvedoucí Ivča.

Strojvedoucí Terezka.

Strojvedoucí Terezka.

Strojvedoucí Jana.

Zatěžkávací zkouška
s lavicovými vagony.

"Gromit" po odpracovaném
turnusu.



Lokomotiva T 478:

Bohumil posunuje na vjezdovém
zhlaví.

Před vjezdem do stanice.

Chvíle odpočinku.



Průjezd lokomotiv lesním úsekem:



Průjezd tratí pohledem cestujícího:



Servisní prostor.

Odjezdová návěstila na krakorci.

Už ani nevím,
co jsme to vlastně řešili.

Mužská část týmu při čištění
lokomotivy, aneb jeden pracuje
a ostatní ho pozorují.



Nahoru