|
Zahájení sezóny 2009 ve Strasshofu
25. - 26. 04. 2009
|
Fotografie pořídili: © Tomáš Randýsek, Pavel Uhlíř
|
Zahájení sezóny 2009 v rakouském Strasshofu začalo v neděli 26. dubna. My jsme se
však dostavili již v sobotu dopoledne, abychom našim přátelům pomohli s úpravou
trati po zimě a stavbou traťových objektů:
|
Nejdřív práce, potom zábava
|
Protože nás bylo celkem 13, rozdělili jsme se do tří skupin
- první skupina natahovala tkaninu na opěrné zdi tunelového portálu,
druhá skupina upravovala trať a třetí skupina omítala stavědlo.
|
Jirka a Bohouš připravují vyrov- návací omítku pro natahování tkaniny. |
Opěrné zdi tunelu na západní straně. |
Příprava stěny pro natažení vyrovnávací omítky. |
Natahování omítky. |
"Hele, nedáš si pivko?" |
"Hurá - ještě že mám tak skvělého parťáka. |
Západní opěrná zeď s nataženou tkaninou. |
Východní tunelový portál ... |
... a dokončená opěrná zeď. |
"Ale byla to fuška, že jo?" |
"Takle dlouhý hrábě teda doma nemáme." |
Vyztužování kolejí pomocí zapuštěných trubek. |
Pracovní četa na trati. |
Rozbrušování kolejí. |
Jirka čistí koleje od napadaného listí. |
Naši mladí manažeři - odborníci na všechno. |
Příprava omítky. |
"Co to je? Já koláče nerad." |
"Vono jim to zmrzlo, no to je sranda." |
Mistr přes venkovní omítky v akci. |
Mistr přes vnitřní omítky v akci. |
Hlavně udržet rovno- váhu a nespadnout. |
"Nebylo by pivko, mám strašnou žízeň!" |
Stavědlo v novém kabátě. |
V neděli ráno nás přivítalo jarní sluníčko a tak jsme se všichni těšili, až zatopíme
pod kotli a po dlouhé době se projedeme na venkovní parkové dráze. Zájemců o svezení
bylo od rána dost a také atmosféra byla vynikající.
|
Kryté depo, ve kterém nocovaly naše modely. |
Petr Příkazký vytahuje svoji lokomotivu "Klishay". |
Odstavné koleje pro přípravu modelů. |
Posun elektrické soupravy. |
Roztápění modelů. |
Lokomotiva "Ponava" před odjezdem do stanice. |
Příprava rakouského "Účka". |
Roztopené rakouské "Účko". |
Hostující model parního válce.
|
"Krzenowic" při zkušební jízdě s novými lavicovými vagony. |
Návěstní vůz. |
Při výjezdu z tunelu. |
Odjezd ze stanice. |
Na trati. |
Blížíme se k vjezdovému návěstidlu. |
Odjezdové návěstidlo. |
Petr Příkazký jako strojvedoucí. |
Není tlak, tak pěkně po svých. |
Zkouším "Krzenowic" znovu roztopit, ale oheň nemá tah. |
Tak jsme museli lokomotivu odstavit. |
Alespoň se nám poda- řilo zprovoznit parní pumpu. |
Krzenowic" nad popelovou jámou. |
Našli jsme příčinu slabého tahu - dýmnice je úplně plná. |
Jirka a jeho "Topsy" na trati. |
Při vjezdu do stanice. |
Doplňování vody ruční pumpou. |
Čekání na tlak. |
Ve stanici, čekáme na povolení k odjezdu. |
Lokomotiva "Ponava" se strojvedoucím Martinem. |
Při stoupání k horní smyčce. |
Doplňování oleje. |
"Ponava" vjíždí do stanice. |
Při výjezdu z tunelu. |
Kontrola hladiny parního oleje před odjezdem. |
"Ponava" se blíží k vjezdovému návěstidlu. |
Čekání na povolení k vjezdu. |
Vjezd povolen. |
"Ponava" projíždí lesní smyčkou. |
Strojvedoucí Pavel. |
Strojvedoucí Ivča. |
Strojvedoucí Terezka. |
Strojvedoucí Terezka. |
Strojvedoucí Jana. |
Zatěžkávací zkouška s lavicovými vagony. |
"Gromit" po odpracovaném turnusu. |
Bohumil posunuje na vjezdovém zhlaví. |
Před vjezdem do stanice. |
Chvíle odpočinku. |
Průjezd lokomotiv lesním úsekem:
|
Průjezd tratí pohledem cestujícího:
|
Servisní prostor. |
Odjezdová návěstila na krakorci. |
Už ani nevím, co jsme to vlastně řešili. |
Mužská část týmu při čištění lokomotivy, aneb jeden pracuje
a ostatní ho pozorují. |
|