|
Premiéra prototypu lokomotivy T478.3
|
Na sobotu 17. října byla ohlášena premiéra nově vznikající dieselové lokomotivy
v "gumovém" měřítku z českých luhů a hájů. Hlavním konstruktérem modelu je pan Josef
Dobeš a výrobcem jeho firma Pradomodel. První zkušební jízdy proběhly na již tradičním
Srazu bláznů v srpnu tohoto roku.
Nyní se představil již dokončený prototyp s číslem T478.3013 v bílo-zeleném nátěru.
Počasí se od rána zrovna moc netvářilo, takový typický sychravý podzimní den. Všichni
jsme ale byli natěšení na předváděcí jízdy a tak jsme nevlídné počasí hravě překonali.
Zahřívacích prostředků pro vnitřní použití bylo opravdu dost a kdo chtěl, mohl si
ohřát ruce nad roztopenými modely parních lokomotiv.
|
Fotografie pořídili: © T&T Randýskovi
|
Dopolední statická ukázka. |
Cvakající fotoaparáty reportérů - to je fakt opravdová premiéra. |
"Tak Tě mezi námi vítám a přeji Ti mnoho spokojených majitelů." |
A holky to všechno pozorovaly z vyhřátého zázemí a zase si něco
myslely o těch svých bláznech (chacha - chichi - chocho). |
Od největšího k nejmenšímu. |
Zátiší s Brejlovcem. |
Nejdříve proběhla sólová jízda lokomotivy, při které bylo zjištěno, že jsou světla zapojena obráceně.
K nápravě stačil pouze malý technický zásah v dílně pana Šilera.
|
Návštěvníci si prohlížejí model ve stanici Vinohrady. |
T478 ve společnosti německé BR218. |
T478 vjíždí do stanice Susch. |
T478 ve stanici Susch. |
Zastavení u výpravní budovy. |
Na mostě za stanicí Susch. |
Příjezd do stanice Terasy. |
Roman odnáší model do dílny. A jak se s ním mazlí ... |
Brejlovec na dílenském stole. |
Demontáž krytu olejové vany. |
Přepojování dekodéru. |
Zkouška světel. |
Přední světla s dálkovým světlometem. |
Zadní světla. |
Po drobné technické úpravě byla lokomotiva T478 nasazena na soupravu rychlíkových vozů,
se kterou projela celou trať.
|
T478 vyjíždí se soupravou rychlíkových vozů ze stanice Vinohrady. |
Za stanicí Vinohrady. |
Vjezd do stanice Susch. |
Průjezd stanicí Susch. |
Vjezd od stanice Potůčkov. |
Průjezd stanicí Potůčkov. |
Na spirálovém viaduktu. |
Na spirálovém viaduktu. |
Na spirálovém viaduktu. |
Za spirálovým viaduktem. |
Před stanicí Horní Lipová. |
Vjezd do stanice Horní Lipová. |
Vjezd do stanice Horní Lipová. |
Zastávka ve stanici. |
Zastávka s odborným výkladem. |
Výjezd z Horní Lipové. |
Vjezd do stanice Potůčkov. |
Fotoreportér v akci. |
Fotoreportér v akci. |
Účastníci sledují příjezd do stanice Vinohrady. |
Na vinohradském zhlaví. |
Na vinohradském zhlaví. |
Přepřah lokomotivy. |
Přepřah lokomotivy. |
Přepřah lokomotivy. |
Přepřah lokomotivy. |
Přepřah lokomotivy. |
Průjezd stanicí Zababov. |
Průjezd stanicí Zababov. |
Pro další zatěžkávací zkoušku byl při následné jízdě přidán ještě jeden rychlíkový
vůz. S tímto zatížením již lokomotiva vykazovala při obloukovém stoupání na spirálovém viaduktu problémy s adhezí.
Bude se tedy muset zvýšit hmotnost lokomotivy.
|
Připojování dalšího rychlíkového vozu. |
Připojování dalšího rychlíkového vozu. |
Průjezd stanicí Susch. |
S přidanou zátěží byl trochu obtížnější výjezd po spirálovém viaduktu ...
|
... ale nakonec si s tím "Brejlovec" poradil:
|
Výjezd z tunelu do stanice Horní Lipová. |
Příjezd do stanice. |
Pózování fotoreportérům. |
Stanice Horní Lipová. |
Před odjezdem ... |
Setkání s párou. |
Instalace modelů. |
Instalace modelů. |
"Brejlovec" v různých veli- kostech a v různém provedení. |
Od největšího k nejmenšímu. |
Od největšího k nejmenšímu. |
Pózování pro fotografy ve stanici Horní Lipová. |
Se svým menším bratříčkem. |
T478 ve velikost 0. |
Závěrečná diskuze nad sklenkou vína. |
Současně s předváděcími jízdami "Brejlovce" probíhal na kolejišti také provoz
modelů parních lokomotiv. Představily se již známé lokomotivy Karla Dudy, Jirky Kůta,
Jirky Sajbrta a Pavla Uhlíře. Pro provoz parních strojů bylo chladné počasí výhodou,
pára vycházející z komínů dávala provozu tu správnou atmosféru.
|
Skupinka parních modelářů. |
Jirka Kůt se svými modely U37 a 99 211:
|
Jirka Sajbrt a jeho model dřevařské lokomotivy "Shay":
|
Karel Duda s "Regnerkou" 99 211:
|
Uhlířovic lokomotiva 99 5603 je také z produkce firmy Regner:
|
Občas musela některé vyhaslé páře vypomoci dieselová lokomotiva Gmf 4/4
a tak si vysloužila příznačnou přezdívku "Žlutý Anděl":
|
Na kolejišti jezdila také jedna nákladní souprava s lokomotivou BR 218
a jedna osobní souprava s lokomotivou BR 101:
|
Terén byl ten den opravdu kluzký a tak jedno malé
uklouznutí způsobilo ulomení stožáru trakčního vedení. |
A hned se našlo mnoho rádců, jakže to má Jirka vlastně slepit. |
Ale Jirka si to stejně dělal po svém. |
Odpolední atmosféra. |
Dámský debatní klub. |
Jana a Jirka Kůtovi. |
Lenka a Karel Dudovi. |
Martin s Tomem. |
Keramické sošky. |
Tohle není socha, to je přece Pavel. |
U37 ve stanici Terasy. |
U37 ve stanici Terasy. |
Pára z píšťaly. |
U37 ve stanici Vinohrady. |
99 211 ve stanici Terasy. |
99 211 ve stanici Terasy. |
Stanice Zababov. |
Výtopna Zababov. |
Opuštěné noční nádraží Vinohrady signalizuje konec dnešní akce. |
|