Počet přístupů na stránky:


Optimalizováno pro prohlížeč:

Locations of visitors to this page

Premiéra prototypu lokomotivy T478.3


Na sobotu 17. října byla ohlášena premiéra nově vznikající dieselové lokomotivy v "gumovém" měřítku z českých luhů a hájů. Hlavním konstruktérem modelu je pan Josef Dobeš a výrobcem jeho firma Pradomodel. První zkušební jízdy proběhly na již tradičním Srazu bláznů v srpnu tohoto roku. Nyní se představil již dokončený prototyp s číslem T478.3013 v bílo-zeleném nátěru.
Počasí se od rána zrovna moc netvářilo, takový typický sychravý podzimní den. Všichni jsme ale byli natěšení na předváděcí jízdy a tak jsme nevlídné počasí hravě překonali. Zahřívacích prostředků pro vnitřní použití bylo opravdu dost a kdo chtěl, mohl si ohřát ruce nad roztopenými modely parních lokomotiv.


Fotografie pořídili: © T&T Randýskovi

Dopolední statická ukázka.

Cvakající fotoaparáty reportérů
- to je fakt opravdová premiéra.

"Tak Tě mezi námi vítám a přeji
Ti mnoho spokojených majitelů."

A holky to všechno pozorovaly z
vyhřátého zázemí a zase si něco
myslely o těch svých bláznech
(chacha - chichi - chocho).

Od největšího k nejmenšímu.

Zátiší s Brejlovcem.


Nejdříve proběhla sólová jízda lokomotivy, při které bylo zjištěno, že jsou světla zapojena obráceně.
K nápravě stačil pouze malý technický zásah v dílně pana Šilera.

Návštěvníci si prohlížejí model
ve stanici Vinohrady.

T478 ve společnosti německé
BR218.

T478 vjíždí do stanice Susch.

T478 ve stanici Susch.

Zastavení u výpravní budovy.

Na mostě za stanicí Susch.

Příjezd do stanice
Terasy.

Roman odnáší model do dílny.
A jak se s ním mazlí ...

Brejlovec na dílenském stole.

Demontáž krytu olejové vany.

Přepojování dekodéru.

Zkouška světel.

Přední světla s dálkovým
světlometem.

Zadní světla.


Po drobné technické úpravě byla lokomotiva T478 nasazena na soupravu rychlíkových vozů,
se kterou projela celou trať.

T478 vyjíždí se soupravou
rychlíkových vozů ze stanice
Vinohrady.

Za stanicí Vinohrady.

Vjezd do stanice Susch.

Průjezd stanicí Susch.

Vjezd od stanice Potůčkov.

Průjezd stanicí Potůčkov.

Na spirálovém viaduktu.

Na spirálovém viaduktu.

Na spirálovém viaduktu.

Za spirálovým viaduktem.

Před stanicí Horní Lipová.

Vjezd do stanice Horní Lipová.

Vjezd do stanice Horní Lipová.

Zastávka ve stanici.

Zastávka s odborným výkladem.

Výjezd z Horní Lipové.

Vjezd do stanice Potůčkov.

Fotoreportér v akci.

Fotoreportér v akci.

Účastníci sledují příjezd
do stanice Vinohrady.

Na vinohradském zhlaví.

Na vinohradském zhlaví.

Přepřah lokomotivy.

Přepřah lokomotivy.

Přepřah lokomotivy.

Přepřah lokomotivy.

Přepřah lokomotivy.

Průjezd stanicí Zababov.

Průjezd stanicí Zababov.


Pro další zatěžkávací zkoušku byl při následné jízdě přidán ještě jeden rychlíkový vůz. S tímto zatížením již lokomotiva vykazovala při obloukovém stoupání na spirálovém viaduktu problémy s adhezí.
Bude se tedy muset zvýšit hmotnost lokomotivy.

Připojování dalšího rychlíkového
vozu.

Připojování dalšího rychlíkového
vozu.

Průjezd stanicí Susch.


S přidanou zátěží byl trochu obtížnější výjezd po spirálovém viaduktu ...


... ale nakonec si s tím "Brejlovec" poradil:

Výjezd z tunelu do stanice
Horní Lipová.

Příjezd do stanice.

Pózování fotoreportérům.

Stanice Horní Lipová.

Před odjezdem ...

Setkání s párou.


Instalace modelů.

Instalace modelů.

"Brejlovec" v různých veli-
kostech a v různém provedení.

Od největšího k nejmenšímu.

Od největšího k nejmenšímu.

Pózování pro fotografy
ve stanici Horní Lipová.

Se svým menším bratříčkem.

T478 ve velikost 0.

Závěrečná diskuze
nad sklenkou vína.



Nahoru

Provoz parních modelů

Současně s předváděcími jízdami "Brejlovce" probíhal na kolejišti také provoz modelů parních lokomotiv. Představily se již známé lokomotivy Karla Dudy, Jirky Kůta, Jirky Sajbrta a Pavla Uhlíře. Pro provoz parních strojů bylo chladné počasí výhodou, pára vycházející z komínů dávala provozu tu správnou atmosféru.

Skupinka parních modelářů.


Jirka Kůt se svými modely U37 a 99 211:


Jirka Sajbrt a jeho model dřevařské lokomotivy "Shay":


Karel Duda s "Regnerkou" 99 211:


Uhlířovic lokomotiva 99 5603 je také z produkce firmy Regner:


Občas musela některé vyhaslé páře vypomoci dieselová lokomotiva Gmf 4/4
a tak si vysloužila příznačnou přezdívku "Žlutý Anděl":


Na kolejišti jezdila také jedna nákladní souprava s lokomotivou BR 218
a jedna osobní souprava s lokomotivou BR 101:


Terén byl ten den opravdu
kluzký a tak jedno malé
uklouznutí způsobilo ulomení
stožáru trakčního vedení.

A hned se našlo mnoho rádců,
jakže to má Jirka vlastně slepit.

Ale Jirka si to stejně
dělal po svém.


Odpolední atmosféra.

Dámský debatní klub.

Jana a Jirka Kůtovi.

Lenka a Karel Dudovi.

Martin s Tomem.

Keramické sošky.

Tohle není socha,
to je přece Pavel.

U37 ve stanici Terasy.

U37 ve stanici Terasy.

Pára z píšťaly.

U37 ve stanici Vinohrady.

99 211 ve stanici Terasy.

99 211 ve stanici Terasy.

Stanice Zababov.

Výtopna Zababov.

Opuštěné noční nádraží
Vinohrady signalizuje konec
dnešní akce.



Nahoru