Number of visitors:


Optimized for browser:

Locations of visitors to this page

RhB (Rhätische Bahn) 2009

Sunday 10th May 2009, 4th day


... pokračování předchozí reportáže - RhB (Rhätische Bahn) 2009, 3. den


Fotografie pořídili: © Tomáš Randýsek a Jiří Sajbrt

Filisur - Wiesen (a dále Davos Platz)

Nedělní plán jsme přizpůsobili ohlášené jízdě zvláštního vlaku s parní lokomotivou G 4/5 číslo 107 "Albula". Nejdříve jsme si naplánovali zastávku ve Wiesenu, kde jsme chtěli nafotit viadukt, který je pohledově velice přitažlivý a navíc bylo krásné počasí. Potom jsme se chtěli přesunout do Davosu a nafotit příjezd parního vlaku z Churu.

Malý vodní jeřáb.

Točna ve Filisuru.



Příjezd vlaku z Davosu:



Glacier Express:



Glacier Express v opačném směru:



Vlakem do Wiesenu:

Kousek za Filisurem se na chvíli
ukázal Landwasserviadukt.

Najíždíme na Wiesen viadukt.

Odjezd vlaku z Wiesenu.



Up


Wiesen viadukt

Staniční budova Wiesen.

Tlačítko "Zastavit na znamení",
které signalizuje strojvedoucímu,
že ve stanici chtějí nastoupit
cestující.

Tato návěst signalizu-
je strojvedoucímu, že
má zastavit.

Pohled na stanici Wiesen.

Fotíme Jirku z lávky viaduktu ...

... a Jirka zase fotí nás.

Pohled z mostu dolů.

Pohled z mostu dolů.

Mostní pilíř.

Fotíme se navzájem.

Signalizace před viaduktem, povolující vjezd na viadukt.


Celkový pohled na viadukt.

Jirka si našel svoje místo
pro fotografování.

Vlak na viaduktu.

Kolejové lože na viduktu.

Už nám jede vlak ...

... nastupovat!



Up


Davos Platz

Lokomotiva Ge 4/4 III číslo 624
"Susch", která nás přivezla
do Davosu.

Šli jsme naproti parnímu vlaku ...

... a fotili jsme přijíždějící
elektrickou lokomotivu ...

... a ona potvůrka táhla
parní lokomotivu i s vlakem,
aby ušetřili vodu a uhlí při
prudkém stoupání do Davosu ...

... no byl to od nich pěkný
"švýcarský" žertík.

Historické vozy na nádraží
v Davosu.

Osobní vůz III. třídy C 2012.

Osobní vůz I. třídy A 1102.

Parní lokomotiva G 4/5 číslo 107
"Albula" po odpřažení z vlaku ...

... odjíždí do výtopny doplnit vodu a uhlí.


Detail válce a rozvodů.


Posunovací lokomotiva Tm 2/2
číslo 116.

Elektrická lokomotiva Ge 4/4 III
číslo 645 "Tujetsch".

Odjíždíme z Davosu do Wiesenu. Roman s Martinem zůstávají a budou natáčet páru v Davosu a Filisuru.



Up


Davos Platz - Wiesen

Lokomotiva Ge 6/6 II
číslo 701 "Raethia".

Kousek za Davosem.

Podél silnice na Chur.

Tunel před Wiesenem.

Most přes řeku Landwasser.

Opěrná stěna a skalní zářez.

V oblouku před Wiesenem.

Přijíždíme do Wiesenu.

Lokomotiva Ge 4/4 III 645
"Tujetsch" našeho vlaku.

Odjezd vlaku na Filisur.



Up


Wiesen viadukt

Rozdělili jsme se na dvě skupiny
- Jirka s Tomem šli na dopolední
stanoviště ...

... já jsem se snažil najít nějaké
vhodné místo na protější stráni.

Na protější stráni.

Jirka s Tomem na druhé straně
údolí.

Pohled na Wiesen viadukt.

Vlak na viaduktu směrem
na Davos.

Vlak na viaduktu směrem na Filisur.



A potom už na viadukt přijel dlouho očekávaný zvláštní vlak,
tažený parní lokomotivou řady G 4/5 číslo 107 "Albula":



Up


Wiesen - Filisur

Přijíždí náš poslední vlak
do Filisuru.

Přejíždíme přes most ...

... a blížíme se k tunelu.

Skalní zářez před Filisurem.



Up


Filisur

Otáčení lokomotivy.

Lokomotiva na točně.

Strojvedoucí otevřel
odvodňovací ventily ...

... a popojíždí k vagonům.

Údržba před odjezdem.

Kdo maže - ten jede.


V mezičase přijel pravidelný vlak
z Churu do St. Moritze ...

... a také vlak v opačném směru
do Churu.

Najednou byly všechny
staniční koleje obsazené.


Parní lokomotiva se dává
do pohybu.

Odvodňovací ventily jsou naplno
otevřeny.

... a zbyla jen trocha kouře.



Příjezd následného vlaku se zásobou vody.


Přepřah lokomotivy.


Vlak je připraven k odjezdu.

Stanoviště
strojvedoucího.

Čelo lokomotivy.

Odjezd následu za zvláštním vlakem.


Čtyři dny strávené na RhB předčily mé očekávání. Jak jsem uvedl v úvodu reportáže, bylo fascinující, potkávat lokomotivy, vagony i stavby, které máme na zahradní železnici, zasazené do krásné přírody pod alpskými velikány. Také prostředí, ve kterém jsme cestovali, bylo o poznání jiné, než na které jsme zvyklí u nás. Všechny vlaky byly čisté, jezdily na čas. Samozřejmě, že čistota z velké míry závisí na cestujících, ale jak bylo vidět, lze toho dosáhnout. Občas jsme také viděli pomalované stěny od "sprejerů", ale většinou to bylo na odlehlých místech. Takto znehodnocenou fasádu, vagon nebo lokomotivu jsem nikde neviděl. I když je pobyt ve Švýcarsku o poznání dražší než v ostatních místech Evropy, mohu návštěvu "Rhétské dráhy" doporučit nejen přiznivcům železnice.



Up